Slips eller fluga?

Uppgift nio av tjugofem: Klädsel på seans?
Svar: 9 bokstäver
Facit: ANDEDRÄKT
Vinnare: ZNOGGE  ❤

Tävlingstid: 19:00-20:00

Regler:
Bara ett korsordssvar/person vid varje uppgift. Som enväldig domare är det mitt facit som gäller (ingår i charmen).
Antalet bokstäver och stavningen måste stämma till 100 procent.
Varje uppgift är öppen i exakt 60 minuter.

Extratävling för den som känner för det:
Jag söker bilmärke + filmtitel. Svar: Aston Martin – Goldfinger
(OBS! Du måste delta i korsordstävlingen och lämna svar i samma kommentar som uppgiften.)

Filmcitat 9: (Info efter nästa uppgift)
”Det var det bästa grillkött jag nånsin har ätit.”

Om du läst kåseriboken ”Minnen som stannat kvar” och vill lämna dina uppgifter:
https://bosseliden.wordpress.com/2017/09/25/en-marklig-och-behaglig-kansla/

Om du vill ha information när det gäller att köpa böcker – tryck här:
https://bosseliden.wordpress.com/kop-boken/

AKTUELL TABELL:

Priskategori ett: (3 lotter)
1. Anki Arvidson, 51 p.
2. Gunnel Moberg, 47 p.
3. Wiolettan, 41 p.

Priskategori två: (1 lott)
4. Znogge, 37 p.
5. Marianne Johansson Sturk, 28 p.
6.  Kerstin Cecilia, 20 p.
7. Primrose, 19 p.
8. Susie på Stjärnarve, Inger Börmark, Signhild Hortberg, Eva-Lotta, 15 p.

Priskategori tre: (1 lott)
12. Lisbeth Ahlskog, 14 p.
13. Susan Johansson, Marie Kristoffersson, Minton, 13 p.
16. Pelle Börmark, Cecilia Ottosson, Åse Holmander Mehlin, 12 p.
19. Ditte Akker, 11 p.
20. Ethel Hedström, 10 p.

Priskategori fyra: (1 lott)
21. Gunilla Wahlberg, Eva Rohlén, 9 p.
23. Annika Sohlin, 8 p.
24. Comsi Comsa, Tobbe Nilsson, 7 p
26. Börje Carlsson, 5 p.
27. Pia Boman, 4 p.
28. Eva Johansson, 3 p.
29. Maj Johansson, 1 p.
30. Alla andra, 0 p.

Priskategori fem: (1 lott)
Ingen än så länge. Ovanligt att det inte dyker upp nya tävlande/lekande längs med vägen. Ett skäl är att jag aldrig bjöd in någon personligt detta året, på grund av mitt hälsotillstånd.

Priskategori sex: (1 lott)
Ingen än så länge.

Priskategori sju: (1 lott)
Gunnel Moberg, 3
Marianne Johansson Sturk, 1
Susan Johansson, 1
Anki Arvidson, 2
Kerstin Cecilia, 1
Znogge, 1

Priskategori åtta/Bosses bilar: (1 lott)
Kerstin Cecilia, 1
Ditte Akker, 2
Marianne Johansson Sturk, 1
Ethel Hedström, 2
Inger Börmark, 1
Ingen Vinnare, 3

Priskategori nio/Filmcitat: (1 lott)
Mer om detta efter tionde uppgiften.
Det krävs minst 10 poäng i korsordstävlingen efter 24 uppgifter, för att ha chans att vinna.

 

39 thoughts on “Slips eller fluga?

  1. Där tackar jag för idag och stänger luckan. 🙂
    Inser att jag måste lära mig att artikulera bättre med mina b-o-k-s-t-ä-v-e-r. 😉
    Än har jag inte sett någon filmtitel till bilen jag visar upp. Tänk om någon skriver rätt filmtitel men Austin Martin. 🙂 Eller står det ”Äppelkriget”? 😉 Nu plingade det och dök upp en blå skylt. Måtte någon ta den titeln och segern. Jag håller tummarna för det.

    När det gällde korsordsuppgiften gick det supersnabbt denna nionde gång. Undra vad det blir för poängfördelning, med tanke på det klena utbudet av olika svar. Alla 1 poäng och årets första tiopoängare till Ingen Vinnare? Eller tar Znogge årets första seger? Svaret lär dyka upp när gubben vilat några timmar på kudden.

    Jag måste skriva reglerna för filmcitaten. Detta kommer efter jag lagt in nästa uppgift. Håll utkik! 😀

Kommentera

