Går från vitt till nattsvart

Uppgift tio av tjugofem: Skiftar färg
Svar: 7 bokstäver
Facit: Generad
Vinnare: Ingen Vinnare  ❤

Tävlingstid: 19:00-20:00

Regler:
Bara ett korsordssvar/person vid varje uppgift. Som enväldig domare är det mitt facit som gäller (ingår i charmen).
Antalet bokstäver och stavningen måste stämma till 100 procent.
Varje uppgift är öppen i exakt 60 minuter.

Extratävling för den som känner för det:
Jag söker bilmärket på fotot. Svar: Chevrolet
(OBS! Du måste delta i korsordstävlingen och lämna svar i samma kommentar som uppgiften.)

Filmcitat 10: (Info väldigt snart)
”Han har ärvt tre miljoner men förstår inte begreppet pengar.”

Härligt att jag fått in så många åsikter/blurb om ”Minnen som stannat kvar”. Men jag saknar dina tre bästa och det sämsta kåseriet. Aldrig blir författaren nöjd. Tryck på länken för att åtgärda och fjäska med lekledaren. Jag vill gärna dela ut tre Skrapkryss åtminstone till ettårsdagen, 25 september 2018.
https://bosseliden.wordpress.com/2017/09/25/en-marklig-och-behaglig-kansla/

Om du vill ha information när det gäller att köpa böcker – tryck på det blå. Två av mina böcker är nersatta till halva priset. Flera har passat på de senaste veckorna.  Möjligheten och smidigheten att swisha har varit populär.
https://bosseliden.wordpress.com/kop-boken/

AKTUELL TABELL:

Priskategori ett: (3 lotter)
1. Anki Arvidson, 52 p.
2. Gunnel Moberg, 48 p.
3. Wiolettan, 42 p.

Priskategori två: (1 lott)
4. Znogge, 38 p.
5. Marianne Johansson Sturk, 29 p.
6.  Kerstin Cecilia, 20 p.
7. Primrose, 20 p.
8. Signhild Hortberg, Eva-Lotta, 16 p.
10. Susie på Stjärnarve, Inger Börmark, Lisbeth Ahlskog, 15 p.

Priskategori tre: (1 lott)
13. Minton, 14 p.
14. Susan Johansson, Marie Kristoffersson, Cecilia Ottosson, Åse Holmander Mehlin, 13 p.
18. Pelle Börmark, 12 p.
19. Ditte Akker, Ethel Hedström, 11 p.

Priskategori fyra: (1 lott)
21. Gunilla Wahlberg, Eva Rohlén, 9 p.
23. Annika Sohlin, Tobbe Nilsson, 8 p.
25. Comsi Comsa, 7 p
26. Börje Carlsson, 5 p.
27. Pia Boman, 4 p.
28. Eva Johansson, 3 p.
29. Maj Johansson, 1 p.
30. Alla andra, 0 p.

Priskategori fem: (1 lott)
Ingen än så länge.

Priskategori sex: (1 lott)
Ingen än så länge.

Priskategori sju: (1 lott)
Gunnel Moberg, 3
Marianne Johansson Sturk, 1
Susan Johansson, 1
Anki Arvidson, 2
Kerstin Cecilia, 1
Znogge, 1
Ingen Vinnare, 1

Priskategori åtta/Bosses bilar: (1 lott)
Kerstin Cecilia, 1
Ditte Akker, 2
Marianne Johansson Sturk, 1
Ethel Hedström, 2
Inger Börmark, 1
Ingen Vinnare, 4

Priskategori nio/Filmcitat: (1 lott)
Det krävs minst 10 poäng i korsordstävlingen efter 24 uppgifter, för att ha chans att vinna.

45 thoughts on “Går från vitt till nattsvart

  1. Där ser man. Jag trodde uppgiften var för lätt. Två bra svar. Men jag hade hellre sett mer varierande alternativ. 🙂 Nu blev Ingen Vinnare nöjd med årets första seger – liksom de i toppen som håller undan. Fast det är sju minuter kvar. Det kan plinga till och någon skriver … och får tio poäng och alla andra deltagare en poäng. Det hade varit ett häftigt klipp. 😀 Sex minuter kvar.
    Ingen Vinnare blir antagligen dubbelmästare för ingen har löst bilmärket heller. Var är Susie som jobbat inom bilbranschen i många år? Sålde kanske inte detta märket. Tre minuter. Som alltid har jag två tabeller på ett papper. Längst stapel gjorde jag på det rätta svaret. Platser och poängutdelning. Där är det alldeles tomt. Till höger står det tretton namn – än så länge. Vem vet. Jag kommer kanske att möta en röd siffra där det står att jag ska godkänna en ny tävlande. Pling! Vad spännande det ska bli att läsa texten. Först ska jag stänga uppgiften. En minut kvar.
    Filmcitaten ska förklaras imorgon. Du som läser här önskar jag en mysig fredagskväll. 🙂

      • Visst är jag megastolt och visst var det enkelt men jag tänkte verb! När rodnar inte passade så lämnade jag den inriktningen!

      • Jag hade lånat uppgiften från ett gammalt korsord och tänkte inte själv runt alternativ. Att de som lämnar snabbt inte har tid och utrymme för att tänka så mkt extra är förståeligt. Däremot tycker jag det är synd att inte de som lämnar senare jobbar på att hitta egna alternativ. Det gör de säkert men kommer inte på något bättre. 🙂 Det är bara domaren inom mig som tänker på sitt sätt. Han som vet facit och att ”sanningen” ligger där och väntar. Vill aldrig att Ingen Vinnare ska vinna. Denna gång trodde jag inte det skulle bli så. Beror mycket på vad snabbisarna svarar. Jag anser att denna femte gång är den mest öppna och svåra att vinna. Men det krävs att de längre ner är med ”klockan 19”. 🙂 Annars överlever ni där uppe även de gångerna ni åker på endast 1 pinne. Likaså har det än så länge varit skralt med överraskningar som kommer in från ingenstans och snor tiopoängaren. Beror på att jag inte hade kraft för att informera personligen som jag gjort tidigare. Det blir bara två korta pass framför skärmen per dag.
        Njut du på av ditt nya familjeliv. Livets efterrätt. ❤

      • Du är lite ”otajmad” än så länge med årets tävling. Kanske kommer pusselbitarna på plats bättre när vi går in i nästa etapp. Den som lever får se. Själv är jag mycket nyfiken på hur det ska gå nästa gång. Tror det kan gå hur som helst. 😉
        Lördagskram Bosse

    • Rubriken ska du inte läsa förrän efteråt. Den står där bara för att jag måste sätta något slags rubrik på inlägget. Annars blir inte WordPress nöjd. Igår tänkte jag skriva. ”Idag har Martin namnsdag”. men ändrade mig i sista sekund. 🙂
      Det är den blå texten som är ledtråden som alltid. I detta fallet BYTER FÄRG.
      Du var tillbaks som snabbast. Något du varit otaliga gånger i historien. Snart tror jag sjuttonde segern/titeln kommer för dig. Ingen Vinnare skuggar dig med femton segrar. En mindre än vad du har. 🙂

Kommentera

