Behöver växa en liten bit till

”Stort GRATTIS Svante på din dag!”
”Alltså är det idag jag fyller körkort. Äntligen.”

”Du sa att jag måste vänta tills jag är arton år. Jag är inte stencil som du och minns allt du lovat. Förresten borde jag ha minst två körkort. För jag är äldre än 18+18.”
”Så sant Svante. Senil heter det. Glöm inte bort det. 😉 Men är du lika bra på att räkna avstånd? För i så fall undrar jag hur du i hela världen ska nå ner till de tre pedalerna; gas, broms och koppling? ”

”Jag sköter gasen. Du får sköta bromsen om du inte använder den för ofta. Kopplar du Bosse?”
”Det låter tryggt och rättvist. Får jag fundera på det en stund? Vill du prova mina solbrillor?”

”Bosse! Du brukar säga att det är gratis att drömma. Pst! Ta inte med nycklarna in. Jag vill att detta ska bli en sanndröm.”
”Ha det mysigt. Du behöver inte oroa dig för att det ska slå över till en mardröm. Poliser tar aldrig körkort från någon som inte har något körkort.”

18 tankar på “Behöver växa en liten bit till

  1. Nämen Svante, hur ska det gå!? Platåskor kanske är en del av lösningen och en kudde att sitta på. Annars kan ju Bosse dra ut armar och ben på dig

      • Kära Svante … jag tror du skulle drunkna i min hatt. Men kanske kan du sitta uppe på den. Då kanske du når upp och kan se ut genom vindrutan. Men så är det ju det där med pedalerna …

      • Drunkna låter läbbigt. Jaaaa! Så kan jag kolla på gömställen i din stora trädgård.
        Pedaler hit och dit. Just nu försöker jag komma på ett stensäkert gömställe. Jag har övertaget för jag behöver inte ha något utrymme för att andas. Samtidigt är hon med gröna ögon inte dum. Finns jag inte inne så… Om jag skulle ta och ringa min kusin i Flen… 😉

Lämna en kommentar