Jag föll pladask

Uppgift ett av tjugofem: Dramatik
Svar: 6 bokstäver
Facit: LASSIE
Vinnare: Gunnel Moberg  ❤

Tävlingstid: 19:00-20:00

Regler:
Bara ett korsordssvar/person vid varje uppgift. Som enväldig domare är det mitt facit som gäller (ingår i charmen).
Antalet bokstäver och stavningen måste stämma till 100 procent.
Varje uppgift är öppen i exakt 60 minuter.

Extratävling för den som känner för det:
Jag söker bilmärket på fotot. Svar: Rolls Royce
OBS! Du måste delta i korsordstävlingen och lämna svar i samma kommentar som uppgiften.

Filmcitat 1:
”Om du såg en duktig buktalare, vem skulle du tacka? Dockan?”

Om du läst kåseriboken ”Minnen som stannat kvar” och vill lämna dina uppgifter:
https://bosseliden.wordpress.com/2017/09/25/en-marklig-och-behaglig-kansla/

Om du vill ha information när det gäller att köpa böcker – tryck här:
https://bosseliden.wordpress.com/kop-boken/

AKTUELL TABELL:

Priskategori ett: (3 lotter)
1. Gunnel Moberg, 10 p.
2. Pelle Börmark, 8 p.
3. Inger Börmark, 7 p.

Priskategori två: (1 lott)
4. Primrose, Znogge, Ethel Hedström, Cecilia Ottosson, Signhild Hortberg, Wiolettan, Anki Arvidson, Lisbeth/Lma, Susan Johansson, Kerstin Cecilia, Marie Kristoffersson, Susie på Stjärnarve, Marianne Sturk, Minton och Maj Johansson 1 p..

Priskategori tre: (1 lott)
19. Ditte Akker, 0 p.
20. Alla andra, 0 p.

Priskategori fyra: (1 lott)
Ingen än så länge.

Priskategori fem: (1 lott)
Ingen än så länge.

Priskategori sex: (1 lott)
Ingen än så länge.

Priskategori sju: (1 lott)
Gunnel Moberg,1

Priskategori åtta/Bosses bilar: (1 lott)
Kerstin Cecilia, 1

Priskategori nio/Filmcitat: (1 lott)
Mer om detta efter tio uppgifter.
Det krävs minst 10 poäng i korsordstävlingen efter 24 uppgifter, för att ha chans att vinna.

 

47 tankar på “Jag föll pladask

  1. Stängt sedan tre minuter. Mycket raffel och dramatik. 🙂 Själv ramlade jag nyss ur internet.
    Tack för din medverkan. ❤
    Tabell och annat efter frukost. Nu bönder och ”döttrasnack”. Så kul att hela familjen är samlade igen. Har inte hänt sedan i augusti.

  2. Här var det åter full fart vad det verkar. 🙂 Tävlingsdags i mörka november minsann. Härligt!
    Jag får väl se vad jag pysslar med den där timmen. Men vad jag kan se här ovan är lek- och tävlingslustan i full gång.
    Ha det riktigt gott!
    Varm novemberkram!
    Mia

Lämna en kommentar