Bin får sällan vaxproppar

Uppgift arton av tjugofem: Hade ofta en tidig biroll
Svar: 9 bokstäver
Facit: HITCHCOCK
Vinnare: Comsi Comsa   ❤

Tävlingstid: 19:00-20:00

Regler:
Bara ett korsordssvar/person vid varje uppgift. Som enväldig domare är det mitt facit som gäller (ingår i charmen).
Antalet bokstäver och stavningen måste stämma till 100 procent
Varje uppgift är öppen i exakt 60 minuter.

Extratävling för den som känner för det:
Jag söker bilmärke + modell på fotot. (Finns lite hjälp när det gäller det förstnämnda)  😉
(OBS! Du måste delta i korsordstävlingen och lämna svar i samma kommentar som uppgiften.) Svar: Volvo Amazon

Filmcitat 18:
”Första flyg, vart som helst – för 99 pund.”

AKTUELL TABELL:

Priskategori ett: (3 lotter)
1. Gunnel Moberg, 80 p.
2. Anki Arvidson, 66 p.
3. Wiolettan, 65 p.

Priskategori två: (1 lott)
4. Znogge, 64 p.
5. Marianne Johansson Sturk, 42 p.
6. Cecilia Ottosson, 41 p.
7. Signhild Hortberg, 36 p.
8. Primrose, 35 p.
9. Eva-Lotta, 29 p.
10. Lisbeth Ahlskog, 28 p.

Priskategori tre: (1 lott)
11. Kerstin Cecilia, 26 p.
12. Comsi Comsa, 23 p.
13. Minton, Tobbe Nilsson, 22 p.
15. Inger Börmark, Marie Kristoffersson, Åse Holmander Mehlin,
21 p.
18. Susie på Stjärnarve, Gunilla Wahlberg, Ethel Hedström, 17 p.

Priskategori fyra: (1 lott)
21. Susan Johansson, Greger Byskata, 13 p.
23. Pelle Börmark, Eva Rohlén, 13 p.
25. Ditte Akker, 11 p.
26. Annika Sohlin, 8 p.
27. Börje Carlsson, 6 p.
28. Pia Boman, 5 p.
29. Eva Fridén Kvist, 4 p.
30. Eva Johansson, 3 p.

Priskategori fem: (1 lott)
31. Ingela Harrysson Nilsson, Lena/Villa Herbets, 2 p.
33. Maj Johansson, 1 p.
34. Alla andra, 0 p.

Priskategori sex/plats sextiosex: (1 lott)
Ingen än så länge.

Priskategori sju/uppgiftstitlar (1 lott)
Gunnel Moberg, 5
Marianne Johansson Sturk, 1
Susan Johansson, 1
Anki Arvidson, 2
Kerstin Cecilia, 1
Znogge, 2
Ingen Vinnare, 1
Primrose, 1
Cecilia Ottosson, 1
Greger Byskata, 1
Signhild Hortberg, 1
Comsi Comsa, 1

Priskategori åtta/Bosses bilar: (1 lott)
Kerstin Cecilia, 1
Ditte Akker, 2
Marianne Johansson Sturk, 1
Ethel Hedström, 4
Inger Börmark, 1
Ingen Vinnare, 5
Eva-Lotta, 1
Primrose, 1
Eva Rohlén, 1
Greger Byskata, 1
Gunilla Wahlberg, 1

Priskategori nio/Filmcitat: (1 lott)
Du lämnar din ”redovisning” EFTER korsordstävlingen är slut 2017.

Läs mer på denna länk.
https://bosseliden.wordpress.com/2017/11/11/drygt-tva-veckor-kvar-till-tavlingsdags/

 

53 tankar på “Bin får sällan vaxproppar

    • 1 p
      Imponerande att du går för det fullt ut. Supersnabbt svarat. Otroligt att du är med däruppe trots ingen tiopoängare ännu i år. Det ska bli spännande att följa detta drama som avslutar med 7 intressanta uppgifter. Inget är avgjort, men det känns som ni fyra i topp har kopplat ett grepp om detta ett bra tag. Skulle någon i ”nästa skikt” slå till med två segrar är det ett annat läge.

      • Detta är så otroligt finurligt upplagt av dig. Var får du allt ifrån?
        Jag hoppas att jag kan vara med alla gångerna, men så´nt vet jag inte, beroende på hur hjärtat sköter sig. Har fått ta hjälp av mysingen ibland, men kanske det ”gills”, annars får du diska mig.
        Förra gången jag var med i novembertävlingen så hade jag i över en veckas tid över 39,5 i feber och då läste mysingen upp frågorna, jag svarade och han skrev.
        I år har jag tagit influensasprutan i tid, så det är lite bättre förutsättningar på den fronten.
        Det verkar som om det är mycket tur med i spelet också. Igår vet jag inte vad som hände, men jag kom in på en gång, annars har det ibland gått flera minuter och då har jag ingen chans. Jag har en gammal dator.
        Tack för att du orkar hålla på med detta, för ”Bosses damer” som mysingen säger. Ska försöka få med honom nästa gång. Han är inget för tävlingar, men han är mycket för mig, om du förstår.
        Kram!

      • Det är roligt att läsa om hur ni tar hjälp av era närmaste. ❤ och ibland läser jag om att ni blir "lurade" att skriva något annat än vad ni tänkte själva. 🙂
        Bra att du tagit sprutan. Jag tog den förra veckan. Slapp stå i kö.
        Viktigt att hela tiden trycka på hem på min bloggsida eller F5-knappen på ditt eget tangentbord, för att få den eventuella uppdatering som finns. Annars är det mitt senaste blogginlägg som syns. De som tryckt på följ har kanske en liten fördröjning och omväg om det går via mailboxen. Vad vet jag. 🙂 En del är supersnabba på att byta skärmar och kan sköta allt med sin mobil. Jag tillhör de antika som helst skriver på datorn. Jag har aldrig lagt in något blogginlägg via min mobil. Där skriver jag med ett finger och det tar för lång tid och blir ofta fel bokstav.

        Min dator är 3.5 år och redan antik. Strular varje dag. Men så länge det går att få igång den köper jag ingen ny. Plötsligt försvinner bilden och det blir Londondimma i 20-35 sekunder. Andra gånger försvinner fiberanslutningen.
        Jag har ju puffat tidigare för att du ska få med honom så ni kan skojtävla med varandra. Men det är bättre att han hjälper dig när du mår sämre.
        Jag gillar att han är mycket för dig. Ge honom en kram från mig. ❤
        Såg att du var snabb ikväll också, men Signhild var ännu snabbare. Nu är det bara sexton minuter kvar av den uppgiften.
        Kram Bosse

  1. Undra om det ska komma något sent svar ikväll också. Där lät det och en blå skylt dök upp. Jag ska kolla upp vem det var om tio minuter. Förhoppningsvis någon som vill lura Ingen Vinnare på gratispoäng. 😉 För det ser tomt ut på ett ställe på min vänstra tabell. Jag trodde att det skulle bli en sådan där pang, pang, pang uppgift med en sekundstrid som jag inte ser, men inser när det står samma minut i svaret. Det blev det också – men inte riktigt som jag gissat på. Synd det inte står sekunder också. 🙂
    Snart stänger jag och går upp för att se ”Allt för Sverige”. Trevligt program. Njut du läsare av det sista på denna helg. Kram och stängt. ❤

  2. Allt självförtroende som bortblåst … tänkte först Hitchcock, men såg sen Gunnels svar och då vågade jag inte … tur det bara är en lek … eller …
    Kram

    • Hur kan du hinna se Gunnels svar tänker jag. Ni svarade båda 19:02 och då hade Wiolettan hunnit svara först. Sedan var jag rätt säker på att Znogge skulle passa på att följa den nya förslaget som dök upp. Det hade fört upp henne på andra plats.
      LEKEN gav jag stor plats under tredje veckan med de fem uppgifterna; Stift, ort på Gotland, svensk nobelpristagare, hajnamn och en bokstav i ordet Amazonfloden, trodde jag. 🙂 där det fanns utrymme för att vem som helst skulle vinna eller hamna på pallen. Jag hann tänka bokstäverna ö och å mer som ett skämt.

      Därför måste jag erkänna att jag är glad för att ingen av er fyra hade ”tur” och stack ifrån rejält. Nu går vi in i finalracet där det krävs ett annat tänk. Mycket spännande. Hoppas alla ni fyra har möjlighet att vara inne på rätt tid. Även de fyra som jagar er. Skulle någon av dem komma in i ett stim och vinna två på raken blir den kvinnan också farlig.
      Ert taktiktänkande skulle kunna öppna en dörr för de jagande om ni håller för länge på att skicka iväg kommentaren.
      Ett bra snabbt FELAKTIGT förstasvar skapar problem och dramatik. 🙂 Jag tror det kommer att bli x antal den närmaste tiden.
      Själv kan jag bli överraskad av att så många följer samma väg som bara skulle ge två poäng om de sex ovanför har rätt och får 10, 8, 7, 5, 4 och 3 poäng.Bättre att chansa på tio och ändå få 1 poäng som tröst. Även om Ingen Vinnare bara har en titel är det många höga poäng som fryst inne än så länge. Antagligen är en del inte alls insatta i min poängfördelning.

      Den som ligger överst i tabellen efter 25 uppgifter kommer att vara en mycket värdig vinnare. Precis som vanligt. 🙂
      Kram Bosse från ett soligt Ystad

Lämna en kommentar