Skydd i en stormkoja

Uppgift tjugoett av tjugofem: Vindkänsligt bygge
Svar: 7 bokstäver
Facit: KORTHUS
Vinnare: Marianne Johansson Sturk  ❤  ❤

Tävlingstid: 19:00-20:00

Regler:
Bara ett korsordssvar/person vid varje uppgift. Som enväldig domare är det mitt facit som gäller (ingår i charmen).
Antalet bokstäver och stavningen måste stämma till 100 procent. Annars blir det bara 1 poäng.
Varje uppgift är öppen i exakt 60 minuter.

Extratävling för den som känner för det:
Jag söker bilmärke + modell på fotot. Svar: Volkswagen 1600
(OBS! Du måste delta i korsordstävlingen och lämna svar i samma kommentar som uppgiften.)

Filmcitat 21:
”Det är bara en ö om man ser den ifrån vattnet.”

Hög tid att läsa denna länk.
https://bosseliden.wordpress.com/2017/11/11/drygt-tva-veckor-kvar-till-tavlingsdags/

Här har du alltid aktuell statistik på titelsamlare 2013-2017:

Uppgiftstitlar och boklandskap

AKTUELL TABELL:

Priskategori ett: (3 lotter)
1. Gunnel Moberg, 93 p.
2. Anki Arvidson, 86 p.
3. Znogge, 80 p.

Priskategori två: (1 lott)
4. Wiolettan, 79 p.
5. Marianne Johansson Sturk, 58 p.
6. Signhild Hortberg, 49 p.
7. Cecilia Ottosson, 46 p.
8. Eva-Lotta, 45 p.
9. Primrose, 41 p.
10. Lisbeth Ahlskog, 36 p.

Priskategori tre: (1 lott)
11. Kerstin Cecilia, 28 p.
12. Minton, 28 p.
13. Åse Holmander Mehlin, Comsi Comsa, 27 p.
15. Tobbe Nilsson, Marie Kristoffersson, 26 p.
17. Inger Börmark, 25 p.
18. Gunilla Wahlberg, 21 p.
19. Susie på Stjärnarve, Ethel Hedström, 17 p.

Priskategori fyra: (1 lott)
21. Eva Rohlén, 17 p.
22. Pelle Börmark, 15 p.
23. Susan Johansson, Greger Byskata, 13 p.
25. Ditte Akker, 11 p.
26. Annika Sohlin, 8 p.
27.  Maj Johansson, 7 p
28. Börje Carlsson, Lena/Villa Herbets, 6 p.
30. Pia Boman, Eva Fridén Kvist, 5 p.

Priskategori fem: (1 lott)
32. Eva Johansson, Ingela Harrysson Nilsson, 3 p.
34. Alla andra, 0 p.

Priskategori sex/plats sextiosex: (1 lott)
Ingen än så länge.

Priskategori sju/uppgiftstitlar (1 lott)
Gunnel Moberg, 5
Marianne Johansson Sturk, 2
Susan Johansson, 1
Anki Arvidson, 2
Kerstin Cecilia, 1
Znogge, 2
Ingen Vinnare, 1
Primrose, 1
Cecilia Ottosson, 1
Greger Byskata, 1
Signhild Hortberg, 1
Comsi Comsa, 1
Wiolettan, 1
Eva-Lotta, 1

Priskategori åtta/Bosses bilar: (1 lott)
Kerstin Cecilia, 1
Ditte Akker, 2
Marianne Johansson Sturk, 2
Ethel Hedström, 4
Inger Börmark, 1
Ingen Vinnare, 6
Eva-Lotta, 1
Primrose, 2
Eva Rohlén, 1
Greger Byskata, 1
Gunilla Wahlberg, 1

Priskategori nio/Filmcitat: (1 lott)
Du lämnar din ”redovisning” EFTER korsordstävlingen är slut 2017.

Läs mer på denna länk.
https://bosseliden.wordpress.com/2017/11/11/drygt-tva-veckor-kvar-till-tavlingsdags/

 

40 tankar på “Skydd i en stormkoja

      • Härligt 😀 Jag tröttnade lite på att vara den ”eviga fyran” 😉 Fast jag tar inget för givet utan är nog där snart igen…

      • Ingen av er kan vara säker. Ett snabbt felsvar ger en poäng.
        Det är klart alla vill vinna titeln. Men retligast, helst denna säsong, är att hamna på fjärdeplatsen. Utanför pallen. Efter denna långa tid som ni hängt ihop. Hoppas ingen hamnar där av orsaker som sjukdom eller upptagen med annat (eller ”en bokstav” fel). Sedan vet ingen vad Marianne hittar på. Skjuter hon vilt klockan 19:00 har hon snart kontakt med er. Tur för er att hon inte varit med varje gång.
        Jag hade inte klurat på alternativ denna gång. Visste inte om det skulle komma något bra, annat snabbt, som kunde lurat iväg några åt fel håll. Insåg att Ingen Vinnare inte skulle vinna. Men trodde det skulle dröja lite längre tid än …
        Fyra uppgifter kvar. Från och med nästa gång kommer jag att ha fyra länkar med. Därmed kommer jag att missa ännu mer av dramatiken. Innan jag godkänt mina egna ord har flera av er redan svarat. Om ni nu fortsätter med dessa supersnabba tryckningar. Förstår att ni struntar fullständigt i bilar och modeller. 🙂 Tyvärr är det flera som inte noterat att jag ibland vill ha svar på modellen också. Eller så vet de inte, men vill ändå skriva bilmärket.
        Ha en bra dag.

  1. Där stänger jag för tjugonde gången denna månad. Undra om det är Lisbeth, Ingen Vinnare eller Marianne som får tiopoängaren?
    Just nu nöp en varelse med röd mössa mig i magen och ville berätta något viktigt. Jag som tyckte jag låste in honom så bra förra november. 😉

Lämna en kommentar