Kommer du ihåg programmet ”Jubel i busken”?

28

Uppgift tjugoåtta av trettio: Blir inte bättre med jubel
Svar: 7 bokstäver
Facit: IDIOTER
Vinnare: Cecilia Ottosson  ❤
Tävlingstid: 18.00-19.00


Dagens ord/citat:
”Att vara annorlunda än andra är inte nödvändigtvis detsamma som att vara sämre än andra.”
Ludwig Paneth

TABELL:
Priskategori ett: (Tre lotter)
1. Anki Arvidson, 115 p.
2. Znogge, 109 p.
3. Åsa Bäcklund, 100 p.

Priskategori tre: (Två lotter)
4. Comsi Comsa, 71 p.
5. Wiolettan, 70 p. (Tre segrar)
6. Lena/Villa Herberts, 70 p. (En seger)
7. Signhild Hortberg, 59 p.
8. Inger Börmark, 54 p.
9. Lisbeth/Lma, Primrose, 52 p.

Priskategori fyra: (Två lotter)
11. Cecilia Ottosson, 37 p.
12. Ethel Hedström, 35 p.
13. Susan Johansson, Maj Johansson, 33 p.
15. Gunnel Moberg, 27 p.
16. Annika Sohlin, 25 p.
17. Åse Holmander-Mehlin, 24 p.
18. Ezter, 23 p.
19. Minton, 17 p.
20. Pelle Börmark, 15 p.

Priskategori fem: (En lott)
21. Ditte Akker, 14 p.
22. Kerstin Cecilia, 13 p.
23. Pia Boman, Eva Johansson, 12 p.
25. Gun-Britt Söderström, Regnbågen, 9 p.
27. Öga mot öga, 8 p.
28. Eva Rohlén, Maria Bromander, Greger Byskata, 4 p.

Jagande: (ingen lott)
31. Helena, Susie på Stjärnarve, 3 p.
33. Ing-Britt Jönsson, Tant Glad, 2 p.
35. Skåningen, Gilla, Tove Olberg, Christina Karlsson, Gun Toresson, Marie Kristoffersson, 1 p.
41. Alla andra, 0 p.

Utom tävlan:
Ingen Vinnare, 70 p.  🙂

Priskategori två: (En lott)
Ingen Vinnare, 7
Åsa Bäcklund, 5
Znogge, 5
Wiolettan, 3
Anki Arvidson, 2
Cecilia Ottosson, 2
Lena/Villa Herberts, 1
Ethel Hedström, 1
Signhild Hortberg, 1
Susan Johansson, 1

Kandidater för priskategori sex: (En lott)
Nilsson (Cecilia Ottosson) Många (Åsa Bäcklund) Utvecklingen (Ethel Hedström) Måne (Cecilia Ottosson) Fisk (Maria Bromander)

 

66 tankar på “Kommer du ihåg programmet ”Jubel i busken”?

  1. Visst minns jag det programmet. Jäklar vad hurtigt det var. Massa tok och skämt sånt som jag gillar.

    Tittar in och önskar dig en fortsatt trevlig och glad kväll. Själv måste jag värma upp mig med en kopp te efter julskyltningen i vår stad. Jäää……himla .vad kall nordanvinden var. Nu är jag blåröd i ansiktet åxo , och hur kul är det . Tror jag drar täcket över mig haha

    Kvällskram från Tant Blåröd.

  2. Velade för länge på vilken slutbokstav jag skulle ha. 🙂
    100 p hade ju varit jämt och fint att sluta på, men minst 1 p till ska jag väl lyckas få. 🙂

  3. Jubel i busken var kul när det begav sig 😆 Trist att jag inte hinner tävla denna gång men roligt se alla andra som är så snabbtänkta. Önskar dig och familjen en fin 1:a advent. Varma kramar 😘

  4. Jag tillhör ju dom ”jagande”, men lär aldrig bli något mer. Hinner aldrig med…..men man kan ju glädjas åt inläggen ändå. Och jag tillhör naturligtvis dom som kommer ihåg TV-programmet, även om det inte ingick i det jag tittade på. Har aldrig varit förtjust i buskis i någon form.
    KRAM – Susie

Lämna en kommentar