Nu kickar jag igång fjärde säsongen

a

Uppgift ett av trettio: Jobbig fisk?
Svar: 4 bokstäver
Facit: STÖR
Vinnare: Wiolettan  ❤

Dagens ord/citat:
”Vänliga ord är små och enkla att säga, men de ekar i oändlighet.”
Moder Theresa

Om du funderar på regler, poäng, tider, priser m.m. Tryck på denna länk: https://bosseliden.wordpress.com/2016/10/22/jag-har-redan-kopt-tio-skrapkryss/

TABELL:
Priskategori ett:

1. Wiolettan, 10 p.
2. Ditte Akker, 8 p.
3. Anki Arvidson, 7 p.
Priskategori tre:
4. Comsi Comsa, 5 p.
5. Lena/Villa Herberts, 4 p.
6. Primrose, 3 p.
7. Znogge, Ethel Hedström, Cecilia Ottosson, Inger Börmark, Signhild Hortberg,
Pelle Börmark, 2 p.
Priskategori fyra:
13. Lisbeth/Lma, Åsa Bäcklund, 1 p.
15. Alla andra, 0 p.

Priskategori två:
Wiolettan,  🙂

Kandidater för priskategori sex:
Ingen än så länge.

Nu finns det en mästare och segrare

Poängjakten 2016 – 30 lekuppgifter

Uppgift Ämne Deltagare Molnsiffra
1 Mästare på gravstenar 6 89
2 Bilplåtar, bilda ord och mening 11 91
3 Fåglar, snöängel, temperatur, selfie i snön 19 129
4 Hundar på film 16 65
5 Wallander + polissaker 15 128
6 Orange/Brandgul 25 120
7 Libra ett år – diabetes 11 86
8 Ove för en dag 21 88
9 Hundraåringar på gravstenar 13 71
10 Hundraser 10 76
11 Ögonblick som stannar kvar 15 60
12 Filmkyssar 11 65
13 Platespotting – siffror på bilskyltarna 14 85
14 Hobby & Intressen 19 83
15 Välj färg! Glass-selfie 20 118
16 Vem äger vad? 21 82
17 Nils Poppe 15 80
18 Småkryp 16 101
19 Norges nationaldag 16 83
20 Spikar i minigolf 6 51
21 Sommaruppgift, s-slott, snäckor, stenar, vykort, fotsf 29 119
22 Makareyrken på gravstenar 10 48
23 Olika fordon på samma bild, arg selfie 14 65
24 Älskade bibliotek 15 71
25 Mellan sommar och höst, September 17 85
26 En röd Datsun 15 92
27 Det mesta tar längre tid/funktionshinder 13 87
28 Hundar, filmer, korsord 18 56
29 Fönster mot naturen 15 85
30 Vem är min tvillingsjäl? 16 87
       
  Totalt lekande bidrag 462  
  Snitt 15.4  

 

5

Stort GRATTIS till Wiolettan som blev UPPGIFTSMÄSTARE 2016. ❤

8

Nio andra vikta lappar med kvinnonamn hamnade i det svarta porslinshjärtat. Solveig fick äran att dra en lapp.

Därför säger jag även grattis till Comsi Comsa ❤

Hoppas båda ni två blir miljonärer. Lova i så fall att skicka ett tjusigt vykort till mig från en magisk plats. 😀

Här är länken till sista finalleken:

Vem är min största tvillingsjäl på Blogglandia?

Där kan du se sluttabellen och där finns länkarna till de sexton deltagarnas trevliga redovisning. Missa inte dem. 😀

Med tanke på att jag inte hade någon baktanke med detta lekprojekt, som kom till av en slump en januarikväll, var det berikande att intresset och deltagandet höll i sig hela säsongen. Det var förstås knepigt att locka till att spela minigolf. Lätt att fånga när det blev mindre krävande. Hade jag fått en ny chans skulle jag ändå valt att höja ribban fler gånger för att göra utmaningarna än mer stimulerande. Då hade inte mitt mål varit att deltagarna skulle nå maxpoäng.

Det var DU som satte prägeln och kryddade leken. Jag vred bara om plattorna.
Tack för deltagande, intresse, kommentarer och underbara inlägg på era bloggar. Det har varit en fröjd vid flera tillfällen att titta in och se vad du gjorde av lekuppgiften. Härligt att se hur många bjöd på sig själva. Ett ”hemligt” mål som jag snabbt fick var min dröm om att bygga broar mellan deltagande bloggare. Hoppas kontakterna/bloggbesöken blir kvar mellan er lekkamrater även efter poängjakten är parkerad.

Det syns inga större spår av mig bland era bloggar. (Alldeles för jobbigt att skriva med en skena på min dominanta hand) Men under de senaste tre veckorna har jag läst bloggar som aldrig förr. Inte bara senaste blogginlägget utan bakåt i tiden. Riktigt kul och stimulerande. Lätt att navigera med vänster hand. Det bästa är att jag kopplat ihop datorn med femtiotumaren. Vilka förträffliga foton som jag mötts av och roliga, intressanta och tänkvärda texter. ❤ Tusen tack till x antal bloggare.
Under mörka ensamma novemberdagar kommer jag att fortsätta med denna syssla då och då.
I december sjunker jag mer in i mig själv för att landa och börja nysta i alla tankar som kommit till mig under sömnlösa nätter.

Tre frivilliga frågor som en slags utvärdering.
Vilken av de trettio uppgifterna uppskattade du mest?
Vilken av de trettio tyckte du minst om?
Vilka av dina lekkompisars 462 redovisningar minns du extra väl under året – som stannat kvar i ditt minne som ett inre leende?

Välkommen till korsordstävlingen som startar om några timmar. Den kräver mindre insats från din sida. Bara fyra bokstäver denna första gång. Hoppas dramatiken kommer att räcka ända tills sista uppgiften. Jag ser med spänning fram emot de nya prisklasserna och poängsystemet som jag inte vågade prova förra året.

Kram Bosse vänsterhänt