En lycklig sannsaga

11

Uppgift elva av trettio: En sagolik svansbärare
Svar: 7 bokstäver
Facit: LEGOLAS
Vinnare: Ingen Vinnare  😦

Tävlingstid: 19.30-20.30

Dagens ord/citat:
”Om du vill att andra ska bli lyckliga – visa medkänsla. Om du själv vill bli lycklig – visa medkänsla.
Dalai Lama

 

Om du funderar på regler, poäng, tider, priser m.m. Tryck på denna länk: https://bosseliden.wordpress.com/2016/10/22/jag-har-redan-kopt-tio-skrapkryss/

TABELL:
Priskategori ett:
1. Åsa Bäcklund, 43 p.
2. Ingen Vinnare, 40 p. (Kan inte vinna lott)
3. Anki Arvidson, 37 p.
4. Wiolettan, 28 p. (Två titlar)

Priskategori tre:
5. Znogge, 28 p.
6. Lena/Villa Herberts, 24 p.
7. Inger Börmark, 23 p.
8. Comsi Comsa, 22 p.
9. Signhild Hortberg, Primrose, 21 p.

Priskategori fyra:
11. Gunnel Moberg, Ethel Hedström, Åse Holmander-Mehlin, 16 p.
14. Maj Johansson, 15 p.
15. Ditte Akker, Pelle Börmark, 14 p.
17. Lisbeth/Lma, 11 p.
18. Cecilia Ottosson, 9 p.
19. Minton, 7 p.
20. Pia Boman, 6 p.

Priskategori fem:
21. Eva Johansson, Ezter, 4 p.
23. Helena, Maria Bromander, Susan Johansson, 3 p.
26. GunBritt Söderström, Annika Sohlin, 2 p.
28. Eva Rohlén, Skåningen, Regnbågen, Greger Byskata, Gilla, Tant Glad, Ing-Britt Jönsson, 1 p.

Jagande:
35. Alla andra, 0 p.  🙂

Priskategori två:
Wiolettan, 2
Lena/Villa Herberts, 1
Åsa Bäcklund, 2
Ingen Vinnare, 4
Ethel Hedström, 1
Znogge, 1

Kandidater för priskategori sex:
Ingen än så länge.

Hundraklubben

8

100 titlar med 26 olika segrare 2013-2016:
1. Signhild Hortberg, 15 st  ❤
2. Ingen Vinnare, 10 st
3. Åsa Bäcklund, 9 st
4. Anki Arvidson 8 st
5. Inger Börmark, Kerstin Cecilia, 6 st
7. Lippe Forsberg, Göran Nilsson, 5 st
9. Cecilia Ottosson, Wiolettan , Znogge , 4 st
12. Annika Sohlin, Marie Kristoffersson, 3 st

2 titlar:
14. Marianne Sturk, Susan Adelbrant, Susanne Pettersson, Susan Johansson och Lena/Villa Herberts.

1 titel:
Pia Boman, Åse Holmander Mehlin, Monica Jelander, Torsten Larsson, Anitha Jacobsson Lechto, Gunilla Wahlberg, Greger Byskata och Ethel Hedström.

I oktober 2013 testade jag om det fanns något intresse för tävlingar på Facebook. Jag la in bilder och ställde frågor. Redovisade tabell.
Jag fick det gensvar som jag hoppades på. Därför vågade jag förankra det som var mitt mål. En daglig korsordtävling under mörkaste november. Under två år hade jag denna tävling på Facebook. Andra året la jag till ett foto för att göra det trevligare. Båda åren förde jag tabell på bloggen under fliken ”Tävlingar” under min header. Dit fick intresserade gå för att läsa om regler, priser, resultat och studera aktuell tabell m.m.

Förra året lät jag allt ske på min blogg. Alla trettio uppgifterna var öppna i tre timmar. Denna fjärde säsong gick jag tillbaks till en timmes tävlande och ändrade på poängsystemet, prisklasser m.m. för att skapa mer dramatik och möjligheter.
Än återstår tjugo uppgifter denna höstmånad och mängder av poäng att försöka samla ihop.
Jag har lagt in 8 av 20 uppgifter mellan klockan 18.00-18.20, men bara 2 uppgifter av mina egna tider. De tio som jag bestämmer själv över.  😉