Vem är min största tvillingsjäl på Blogglandia?

”Det måste blivit fel?”
”Vad då”, frågade jag Solveig.
”Du borde varit son till min mamma.”

Vilken ekorre jag är. Ändå har jag minskat på både det ena och det andra under de senaste åren. Slängt VHS band, hundratals kassetter och gamla minneskläder. För att inte tala om stora pjäser. Den processen började redan när vi packade ihop Lidéns Samlingsmuseum. Det gjorde ont i själen. Sved till. Metoden att tänka på annat kunde funka. Vi sålde, skänkte, slängde och sparade favoriterna. Undra hur många hundratals kända och okända personer som frågat oss den utslitna frasen genom åren:
Vad har ni gjort med alla kopparna?
Men det är inte samma sak med personliga saker. De som jag tagit med mig in i äktenskapet. Mina hemligheter. Livets skatter och minnen. Har jag mage att slänga ett endaste brev? Kommer jag att läsa om dem? Kommer mina döttrar att sluka dessa privata ord i framtiden? Knappast!
Att brevskörden inte ökar är given. Jag lever ett annat liv idag. Förr skulle jag aldrig trott att även vykorten skulle minska så drastiskt. Skälet vet vi, både du och jag.

Ryktet finns kvar där. Ibland känns det som om jag måste leva upp till mitt gamla smeknamn, Bosse Ekorre.
Den här bloggen är min. Men om du är en medekorre till mig har du en stor fördel i denna sista lek som snart startar. Du som inte är en ekorre ska sluta läsa efter det att jag berättat om reglerna och istället satsa på de stora bonuspoängen. Reservutgången för dem som är motsatsen till ekorrar. Några genvägar är inte populära hos domaren. Inga ärenden till antikvariat eller inomhusloppisar m.m. De poängen kan knappast kännas behagliga för samvetet.
Tyvärr finns det inte utrymme för mig att bjuda på textminnen till mina bilder. Synd tycker jag som drar mig till minnes både det ena och det andra. Vem vet. Jag kanske börjar med en ny bloggkategori. NOSTALGI.

VÄLKOMMEN TILL FINAL! – trettionde lekuppgiften.
(Sista inlämningstid är måndagen den 31 oktober kl. 20.00)

Jag kommer kontinuerligt att ändra i tabellen, om jag är tillgänglig, så att spänningen går att följa för alla intresserade. Alla som får färg på sitt namn har lämnat in uppgiften och nått sin slutpoäng.

Checklista/poäng:
OBS! Titta på mina foton med bokstäver som motsvarar checklistan. Då vet du vad jag är ute efter. (Allt ska vara sådant som är DITT och som DU sparat.)
Jag vill inte ha för mycket efterarbete därför saknas bild på S hos mig. De finns rullade med annat och har mycket bubbelplast omkring sig. T äger jag ingen. Kan bli aktuellt inför 2018. Q. Dessa böcker är inte mina utan Solveigs och skulle inte ge mig några poäng. V. Glömde ta kort på vanliga ettårsdagböcker. Y skulle inte gällas för den ingick i en bloggtävling för två år sedan. Men jag ville visa att jag fortfarande vågar bjuda på en selfie. 🙂

Givetvis får du 4 poäng om du har fyra rullband, 3 poäng om du bara hittar 3 st singlar, 1 poäng om du bara har ett vanligt fotoalbum kvar osv. Siffran efter texten är maxpoäng för varje bokstav. Själv hade jag fått 105 poäng vid en sammanräkning.

A. Fem vanliga fotoalbum. 5 p.
B. Fem boxar med diabilder. 5 p.
C. Fem rullband. 5 p.
D. Fem kassettband med EGEN inspelad musik. 5 p.
E. Fem köpekassettband med olika grupper/artister. 5 p.
F. Fem VHS-band där du spelat in filmer/serier själv. 5 p.
G. Fem VHS-band med köpta filmer. 5 p.
H. Fem julkort. 5 p.
I. Fem vanliga vykort. 5 p.
J. Fem privata brev med stämplade frimärken, som är adresserade till just dig. 10 p. (Ni som har ett alias får skyla era namn).
K. Fem LP-skivor. 5 p.
L. Fem singlar. 5 p.
M. Fem filmstjärnor, män. 5 p.
N. Fem filmstjärnor, kvinnor. 5 p.
O. Fem filmstjärnebilder med musikgrupper/artister. 5 p.
P. Fem stycken Femböcker av Enid Blyton. 5 p.
Q. Fem stycken Kittyböcker av Carolyn Keene. 5 p.
R. Fem konsertbiljetter som du sparat. Gamla eller nya från i år. 5 p.
S. Fem posters från din ungdom som du hade på ditt flickrum. 5p.
T. Tioårsdagbok. Får vara ny. Bevis på att du skriver fortfarande. 10 p.
U. Femårsdagbok. Får också vara ny. 5 p.(Behövs bara en bok)
V. Fem stycken dagböcker som du skrivit i under åren. 5 p.
X. Fem adressböcker som du sparat trots att det är många överstrukna adresser/telefonnummer. 5 p.
Y. Tre stycken klädesplagg som du sparat från din ungdomstid. Du ska ta på dig plaggen och bjuda på färska selfies för att få full poäng. 30 p. (3×10 poäng) Väljer du att bara ta kort på tre plagg får du 3 x 5 poäng.

Extra: Ta gärna en extrabild på T, U, V och X med lite text så domaren ser att boken är använd.

Teoretisk maxpoäng:
155 poäng + 15 bonuspoäng = 170 poäng.

Tjat!
För allas trevnad. Jag förutsätter att nostalgin är dina egna saker. Inga nätbilder, inga gamla bilder, inga lånade saker/bilder från vänner och släktingar. Inga nyinköp inför denna lek. Jag är bara intresserad av vad DU som deltar har SPARAT som minne från en tid som varit. Jag ser gärna att du har samma bakgrund/duk till bilderna där det är möjligt. Detta är en ”hemma hos dig” lek.  🙂

Bonuspoäng för inlämning:
15-12-10-76-54-3-21. Poängskörden till de tio snabbaste.

Du måste ha lämnat in minst en poänggivande bild på din blogg för att få tillgång till några bonuspoäng.

Bosse Ekorre önskar lycka till med ”grävandet”.  😀

Här kommer foton A-Y som följer checklistan. Därefter tabell och länkar när någon redovisat på sin egen blogg och berättat det i en kommentar i DETTA INLÄGG. Precis som vanligt. 🙂

A:
a
B:
b
C:
c
D:
d
E:
e
F:
f
G:
ga
H:
h
I:
i
J:
j
K:
k
L:
l
M:
m
N:
n
O:
o
P:
p
Q:
q
R:
r
R:
ra
R:
rb
R:
rc
R:
rd
U:
u
X:

x

Y:
y


Slutabell: (Färgknappen borttrollad)
1. Wiolettan, 491 p.
2. Ditte Akker, 487 p. ❤
3. Eva Rohlén, 482 p. ❤
4. Znogge, 475 p. ❤
5. Gunilla Wahlberg, 429 p. ❤
6. Primrose, 416 p. ❤
7. Villa Herberts/Lena, 369 p. ❤
8. Anki Arvidson, 359 p. ❤
9. Ethel Hedström, 331 p. ❤
10. Comsi Comsa, 297 p.

11. Lma/Lisbeth, 286 p ❤
12. Kicki Olsson, 284 p. ❤
13. Maria Bromander, 278 p. ❤
14. Mia J, 254 p. ❤
15. Gun Britt Söderström, 210 p. ❤
16. Gunnel Moberg, 137 p <3.
17. Sanna, 82 p.
18. Kersti, 77 p.
19.Tant Glad, 74 p.
20. Anne, 61 p.

21. Sussie, 48 p.
22. Gun Toresson, 38 p.
23. Gerd Lindblom, 37 p.
24. Annika Sohlin, 24 p.
25. Susjos 20 p.
26. Ninni, 19 p.
27. Ezter 17 p.
28. Susan Johansson, 11 p.
29. Mickan, 10 p.
30. Susie på Stjärnarve, 9 p.

31. Minton, Katarina, 7 p. 33. Åsa H, 6 p. 34. Kerstin, 5 p. 35. Anna Andersson, Skåningen, Jennifer, Gunilla J, RosMarie, 4 p.
40. Pia Boman, 3 p. 41. Övriga 0 poäng.

Passa på att för sista gången njuta av dina lekkamraters inlägg. : ❤
https://egopyret.blogspot.se/2016/10/bosses-30e-uppdrag.html?showComment=1476467067496#c3220343713484803707
http://wiolettan.bloggplatsen.se/2016/10/15/11375327-nostalgitripp/
https://lillafridhem.blogspot.se/2016/10/bosses-tavling-slutspurten.html?showComment=1476555069734#c460021175906022763
https://ankistankar.blogspot.se/2016/10/sista-uppdraget.html
http://kicki-olsson-58.bloggo.nu/Bosses-uppgift-nr30/

Länge se´n …


https://tittelina.blogspot.se/2016/10/bosses-sista-deltavling.html?showComment=1476696396333#c3034196178570677077
http://akker.blogg.se/2016/october/oj-sa-mycket-det-finns.html#comment
http://enrosafluga.blogspot.se/2016/10/bosses-final-uppgift-nummer-30.html#comment-form

Finalen i Bosse uppgifter


http://dammsamlare.blogg.se/2016/october/slutspurten-for-bosses-tavling.html

Le grand finale…


https://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.se/2016/10/samlarmani.html?showComment=1477646389107#c6497893752410285909

Bosselek nr 30 (sista för denna gång)


http://eva49.bloggo.nu/Minnesbilder/#comments
http://gunwah.bloggo.nu/Pa-minnets-stigar/#comments

90 tankar på “Vem är min största tvillingsjäl på Blogglandia?

  1. Nu vill jag blåsa på ditt finger och så hoppas jag dessa tre veckor skall gå fort.
    Jag har varit en sån som sparat på allt, men när jag ”dödstädade” 👽 så rev och kastade jag allt.
    Typiskt när det just kom en sån här uppgift.

    Kram på dig ❤

    • Det skaver redan efter sju timmar. 😦 Triggerfinger. Cortisonsprutor om det inte hjälper med ”skenan”. Inte första gången.
      Jag har bara dödstädat lite i hörnen. Vissa gråa dagar har jag tänkt göra det mer ordentligt.
      Nu får det bli Idol.
      Kram ❤

      • Då behöver jag inte oroa mej. Är lite för bra på utrensningar så det har blivit lite missar. Men jag klarar mej ändå. Flyttade från 228 kvm till 63 för några år sedan. Tog lite tid innan jag fått ordning. Nu blir det inte så mycket på bloggen eftersom jag börjat släktforska och det är så roligt.
        Kramar från Minton och Anki

  2. En liten fråga. Om man har bara fyra av något kan man då få fyra poäng eller krävs det fem för att få poäng?

    Kram från en som rensade ut för ett år sedan…

    • Den detaljen fick jag med i texten 🙂 För jag försökte tänka ut vilka frågor som skulle dyka upp. 🙂 Tre album 3 Points. Två album 2 Points osv. 🙂 Inte lätt att skriva rätt bokstäver med högerhanden. 😦
      Både du och Comsi Comsa. Vilken tabbe ni gjorde. Tänkte ni inte alls på mig då? Nähä. 😀
      Kram

      • Skammens rodnad stiger på mina kinder! Varje dag säger jag till mina elever ”Har du läst instruktionerna ordentligt?” Bot och bättring alltså från min sida men jag skyller på att jag for direkt upp i vårt skräprum a.ka.a. walk in closet för att gå på jakt! Visserligen har jag kastat mycket men en del finns faktiskt sparat. Jag saknar 5 gosedjur för jag kunde bjudit på det femdubbla 😉

        Kram

      • Det är inte lätt att se allt i den ”späckade” texten. Berättar-Bosse skulle hellre vilja berätta anekdoter om sakerna. 🙂
        Gosedjur fanns med i starten. Sedan tänkte jag. Vad är gosedjur? Eller ska jag ta dockor? Det blev inget av det. Jag har själv kvar min första Teddybjörn som visades upp på LSM och andra mjukisdjur. De flesta presenter från kvinnliga personer. 🙂 Jag som är/var en sådan tuffing. 🙂

  3. Åh så kul, men va jag ångrar att mina kort på kändisar inte är kvar. Lite ska jag nog kunna fiska fram. Vi flyttade ju gör ca ett år sedan, då blev mycket bortstädat. Min man tycker jag rensat för mycket. Ha det bra, tittar också på idol. Krambkram

  4. Nog har jag samlat mycket genom åren, men tyvärr inte allt. Tur du ger oss lite tidsfrist för det kommer att ta lite tid det här känner jag. Är ju inte den ordningsamma typen, utan saker och ting kan ligga på helt ologiska ställen. Tyvärr tror jag att jag rivit sönder och kastat en del …
    Bara det ljusnar ska jag ta mig an projektet – ska bli kul!
    Krya på dig med ditt Triggerfinger!
    Önskar dig en fin helg!
    Kram

    • Kul att läsa att du är en ekorre och tycker projektet ska bli kul. 🙂 och jag är glad att jag skrev texten innan min högerhand känns inlåst. :(Vilken tid det tar bara att hitta bokstäverna och skriva dessa få rader. 😀 ”Olyckan” hände redan i juni. Det var dags att ta itu med den nu. Inte första gången jag har Triggerfinger.
      Tack ska du ha. Vi ska ta en fika på stan och gå ärenden.
      Kram Bosse

  5. Hej Bosse Ekorre
    Jag har kastat det mesta tyvärr. Så gör man väl när man flyttar 🙂

    Min nallebjörn har jag fortfarande kvar men mina barndomsböcker har jag skänkt bort för länge sedan ( Enid Blytons böcker ägde jag också när jag var liten, men mina favoriter har varit Astrid Lindgrens böcker. Tydligen älskade jag svenska böcker även då) 🙂 .

    Dagbok har jag aldrig skrivit och rollband har aldrig funnits i vart hus men det ena eller det andra skulle jag nog hitta :-). Filmstjärnebilder finns inga kvar men jag har Ingrid Bergmans autograf i någon låda. Tyckte du också om Bonanza och High Chaparral?

    Kallas det också för trigger finger på svenska? Hoppas fingret kryar på sig snart.

    Har en trevlig helg. Hoppas vädret är finare än vad det är här. Efter några fina sommardagar har vintern kommit tillbaka 😦

    Kram Anne

  6. Så, då har jag letat och rotat och hittat lite av det du har på listan denna gång. Finns dokumenterat på min blogg.
    Måste säga att det var både roligt och sorgligt, men så´nt är livet.
    Tack Bosse för att du ställer upp och ordnar dessa roliga lekar eller tävlingar kanske det ska kallas.
    Krya på dig, och hoppas att fingret läker som det ska.
    Kram och trevlig helg.

      • Tack för poängen.
        Jag skyndade mig faktiskt lite extra för att få några bonuspoäng, visste att det var enda chansen för mig att komma bland de 3-4 i ledningen, eftersom jag inte hade allt som du ville se. Nu tror jag att det lyckades. Du som ville ha en rafflande final. Jag har i alla fall fått det,
        Mycket rafflande och spännande att leta och rota. Jag hade ju vid min förre makes bortgång, 2004, slängt mängder så jag visste ungefär vad som var kvar. Det är bara en sak som jag vet borde finnas men inte hittade, flera diabilder. Undrar om mysingen har kasserat dom? Han ville få plats då han flyttad in här, kanske. Skojar bara.
        Tack och sköt väl om dig.
        Kram!

      • Om du inte hittade något strax efteråt (ex. diabildsboxar) var det helt rätt taktik från din sida att satsa på hög bonuspoäng. 🙂 Nu blir det en extra lång väntan för dig, med tanke på att endast ett bonuspoäng finns ledigt och ingen längre behöver ha bråttom. Jag uppskattar att lekens tävlingsinslag med poäng är kittlande spännande hela vägen. Fyra kan teoretiskt fortfarande få titeln och två kan nå tio-i-topp från en sämre placering. 😀
        Min nya taktik med att ändra poängen i Korsordstävlingen hoppas jag inte blir fel. En chansning. Deltar för få i början finns risken att en del drar ifrån. Mitt mål är att låta det utökas från en renodlad tävling till att bli en mix av tävling/lek/gemenskap under en mörk månad. 😀
        Nu ska min högerhand göra gymnastik. Sedan blir det vila igen för pekfingret i det redan illaluktande ”fodralet”, Resten av kroppen ska sätta sig på m-cykeln. Först väljer jag någon medryckande musik.
        Dröm du om Gotland. 🙂 Själv längtar jag till att kunna skriva med tio fingrar igen. Jag ska försöka vara riktigt tacksam länge.
        Kram Bosse

  7. Ekorrar finns det gott om. Jag har också svårt för att göra mig av med saker, tänker ofta att jag ska rensa och ibland gör jag det men oftast börjar jag titta på grejerna minnas och sen blir det svårt att göra sig av med dem och jag finner alltid någon vettig anledning till att spara….
    Nostalgi klingar vackert så en sådan kategori kan vara trevlig.

    Ha det fint! Och njut av helgen 🙂
    Kram

  8. Jag tar det lite lugnt! Satsar inte på bomuspoäng.
    Har en del andra trevligheter för mig hemma så jag letar lite då och då. Och tänk så mycket man samlat på sig genom åren.
    Kanske kan en del nu också hamna hos barnbarnen, Myrorna, Stadsmissionen eller annorstädes.
    Att gå igenom mina saker är också att gå igenom en del av mitt liv och det ger i sin tur många funderingar.
    Men min jag är nog halvvägs klar…Kanske. Tycker du är fantastisk som orkar med att tänka ut nya uppgifter till oss.
    Önskar fingret och dig god bättring.
    Kram!

  9. Mitt sista bidrag till denna långa, härliga lek är nu på plats. Jag är lite besviken på mig själv, men det är inget som går att göra något åt nu 🙂
    Tack allra bästa Bosse för oftast väldigt kul och ibland övermäktiga uppgifter 🙂
    Ha det gott!
    Kram

  10. Jättekul grejer du drar igång, även om jag inte kan deltaga. Bra gjort!
    Jag är nog också tyvärr en ekorre, men har också rensat en hel del.
    Ha en trevlig söndag önskar Lena från ett soligt Spanien!

  11. God kväll Bosse! Nu är mitt inlägg klart och finns på bloggen. Vilken resa detta har varit! Stort tack för detta och från många vinklar.
    Kram!

    • Hej Modstjejen! 🙂 Det är två veckor kvar men redan ser jag att 9 deltagare lämnat bidrag. Ekorrarna måste ha längtat efter att beskåda sin ”nötsamling”. 🙂 Samtidigt tycks jag ha fått er att minska ner på samlandet. Vilket kommer andra till glädje. 🙂
      Om jag inte minns fel är du en av dem som varit med vid alla trettio lekarna. Tack för alla härliga ”redovisningar”. 😀
      Undra vem som kommer att ta hem leken. Varken du eller Wiolettan verkar ha tittat på mina foton M-O. W 12 bonuspoäng mot dina 3 gör att hon passerar trots att du hade 5 fler poäng på ”sakerna”. Samtidigt lurar tre ekorrar i vassen. 🙂
      Kram från SkenBosse.

      122 + 3 = 125 poäng. 🙂

    • Med andra ord raka motsatsen till förra uppgiften 🙂 Vem har ”lånat” dina andra Femböcker? Kul att jag äntligen fick in rätt filmstjärnor. 😀 Du, Ditte och Wiolettan tycks vara mina samlingstvillingsjälar. Men jag tror det finns fler därute. 🙂 Bara ingen av dem går vilse och inte kommer ut förrän det är vår.
      Kram

      121 + 2 = 123 poäng. 🙂

      • Jag har inte lånat ut dom, dom var en av mina favoriter, ser att du hade 21 ,-))) Jag hade minst 15, jag lämnar inte heller till loppis jag vill ha mitt själv ,-))) Så det är sorgligt att upptäcka att dom inte finns, sen har jag alla Jill böckerna också en stor favorit, dom är borta, vi hade inbrott för många år sedan, men då hade vi så mycket i källaren, ska kolla hos mamma. Himla kul var det ,-))) Nu ska kompisen i Sverige få brevet hon ville ha när jag bodde i England ,-)
        Ha det fint KRAM Primrose ,-)

  12. Vilken underbar utmaning som avslutning. Älskar att vandra på minnets stigar och för en stund drömma mig tillbaka till ungdomens dar. Härligt också att det inte är nån stress med inlämnandet för jag vill liksom du gärna berätta lite om bilderna och dela med mig av mina nostalgiska tankar. Som du vet har jag och syrran fullt upp med loppisen men mellan varven kopplar jag av med djupdykning bland LP skivor och gamla dagböcker. Så många tankar och minnen som bubblar upp så det får ta lite tid. Tack för att du har gett oss så många roliga och tänkvärda utmaningar och den nya kategorin låter spännande 🙂 Önskar dig en fin tisdag & varma lekkramar 😘

    • Vad roligt att du uppskattar den sista uppgiften. 🙂 Den kom snabbt med i min hemliga bok och jag bestämde att den skulle komma på slutet.
      Tid var något jag ville ge er. Samtidigt en snabbare väg med mina morötter för de som inte delade mitt intresse.
      Tack själv för ditt deltagande. Välkommen tillbaks den 1 november för korsordstävlingen som jag gjort ”snällare” med tider och priser denna gång. En kombination av tävling och lek. Fy vad struligt att skriva med en hand och ett långfinger på höger hand. 😦
      Kram Bosse

  13. Roligt att du sparar det bästa till sist. Jag är en nostalgiker ut i fingerspetsarna och det här inlägget passar bra i min kategori ”Återblick” . Så glad också för att du gav oss mera tid annars har jag nog fått lämna walkover. Har ju redan gjort det en gång och en gång glömde jag lämna in i tid 😳 Nu ska jag djupdyka bland flyttkartongerna i förrådet och hoppas att jag har sparat en del. Tur att min rensningsiver inte nått förrådet än men nu får jag förena nytta med nöje 🙂 Lycka till med ditt onda finger och jag önskar dig en fin dag. Stor lekkram 🙂

    • Sådana här viktiga saker måste få ta sin tid. 🙂 Förena nytta med nöje gillar jag också. 🙂 Jag har insatt att det är inte så dumt med tio fingerkompisar. Tjatigt att inte kunna göra saker på det vanliga sättet. 😦 Min vänstra hand får bekänna färg. 🙂
      Kram Bosse

    • Det är tio dagar kvar till stängningsdags och gott om tid. Tack. 🙂 Skenan ska jag ha i tre veckor. Nästa steg är cortisonspruta. Tid hos en läkare är bokad. (avbokar gärna om senan löper fritt i skidan igen). Mina triggerfingrar brukar slå till då och då. Fem år sedan sist. Den här gången var en riktigt tunn ynklig skruvdragare från Jysk orsaken. 😦 Hände redan i juni. Jag har lekt doktor och kört med två Iprenkurer sedan dess. När det rycker och fastnar på nätterna i sömnen och väcker ägaren var det dags att gå vidare med problemet.
      Hoppas du ska göra något trevligt i helgen. Kram Bosse

      45 poäng. 🙂

    • Tänk om du åker upp. 🙂 Häftigt att inget är avgjort i toppen. 🙂 Åtta dagar kvar. Hoppas ingen glömmer bort att lägga in. 😦 (om de gjort uppgiften)
      Ska bli spännande att se på deras inlägg. Ni har varit helt fantastiska under året. 😀
      Nu ser jag fram emot att november ska gå snabbt, vara trevlig och spännande. Synd att jag inte har tio fingrar till förfogande de första dagarna.
      Kram

    • Vad spännande. 😀 Jag ska ta upp datorn och koppla ihop den med den stora TV:n om en stund. Då ska jag gå in på din blogg. Jag har läst och tittat in på så många bloggar dessa ”skendagar”. Har nästan hela tiden undvikit att skriva ett endaste ord. Annars flyttar sig skenan och det börjar skava på andra ställen/fingrar. 😦
      Kram

      Vänster hand fick det till 119 poäng. 🙂 36 poäng ”fattades” till max utan bonuspoäng.
      Tack för din medverkan. Släng aldrig skorna.

    • Smit inte undan. Nog är du en samlare av stort slag. Vilka fina bilder. Det var bara att jag för dig frågade efter ”fel” saker. 🙂 Nämligen privata Bosse/Bobos arkiv. 🙂
      Nästa fredag ska jag visa upp mitt finger.
      Tack ska du ha, Tack också för din medverkan, 🙂

      42 poäng. 🙂

  14. Nu mitt bidrag till Bosselek nr 30 på min blogg. Synd bara att jag så sent som i juni detta år slängde alla kassetter och VHS band på tippen. Kläderna och Lp skivorna visste jag inte ens att jag hade och hittade dem bara av en händelse, så ibland har man lite tur.
    Söndagskram Lena

  15. Vänster hand kämpar på med att hitta alla bokstäver i rätt ordning. Endast fyra timmar kvar av denna lek som pågått sedan januari. Vad spännande. Vem kommer att vinna? 🙂 Vem kommer att ha tur i lottningen? Jag låter Solveig dra en lapp från svarta porslinshjärtat ikväll.

      • Tack för poängen och tack för alla roliga och spännande utmaningar du ordnat åt oss. Har lärt mig mycket och alla minnen väcker en massa tankar om allt mellan himmel och jord. Trodde nästan inte att jag skulle hinna för sista veckorna har varit kaotiska och tiden räcker aldrig till.

        Önskar dig en fin höstvecka och massor av varma västkustkramar!

  16. Precis när jag börjat jubla över en fjärdeplats!
    Men så är det, ta aldrig ut något i förskott!
    Nära skjuter ingen hare ,-))) Talesätten är många som passar bra just nu, men kul har det varit ,-)))
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-))

  17. Pingback: Nu finns det en mästare och segrare | Bosse Lidén

Lämna en kommentar