Nu slänger jag inte fler tröjor

”Kolla! Så konstig pyjamaströjan ser ut på ena sidan. Ska jag slänga den?”
”Självklart. Kul att du vill slänga något gammalt.”
Vi hann med lite skojbrottning innan vi åkte iväg till busstationen. Nästa morgon upprepade jag samma fras. Nu hade jag på mig en nyare tröja. Den här gången åkte tröjan bara ner i tvättkorgen. Det fick räcka med att slänga en tröja samma vecka. Hade det varit en vit stor klick skulle jag givetvis gissat på tandkräm, men detta lokala småstänk såg inte ut som tandkräm. När det upprepats flera gånger till insåg jag sanningen. Det var tandkräm. Orsaken var den nya större borsten till min Braun eltandborste med de extra borsten längst fram. Den som tandhygienisten rekommenderat, för att den kom åt bättre. Jag gillade den direkt, uppskattade att den putsade på flera tänder samtidigt. Men… vilken lokal ”högerskvättare”.
Och… samtidigt… vilken fördel! 😉
Ingen vill längre vistas samtidigt som jag i badrummet när jag borstar och skvätter ett vitt regn. Tre damer flyr iväg till den andra toaletten. Sedan upptäckten har jag börjat med att borsta tänderna topless. Alla våra grannar i bostadsområdet verkar ha skaffat hund för att ha ett bra skäl att ta en sväng på grönområdet… 😉

DSC005180008

 

48 tankar på “Nu slänger jag inte fler tröjor

  1. Elektisk tandborste är något jag också fick för mig att testa, men efter att ha konstaterat att det kändes som att få in en hel surrande bisvärm i munnen (inte för att jag testat, men jag tror att det låter så) så återgick jag till min hederliga handdrivna tandborste!

  2. Ja, jag tror dig, damerna köar, i kyla och storm, vad gör dom inte för att se dig så där, jaaa, lite smånaken. Med en eltandborste som skvätter. Jag hade en sån en gång men det kändes som om hjärnan skulle lossa från sina förtöjningar så det blev en vanlig igen!
    Agneta kram

  3. Jag använder vanlig. Min tandläkare tycker inte jag behöver eltandborste, min mun är så ren ändå 😉 Så klart, så som man putsar och gnider, när man ska träffa honom! Tandkrämsfläckar har jag ändå, de förstör många kläder.
    Skönt för dig att du slipper trängas!

    • Min namne sa att jag måste rädda mitt tandkött. Han rådde mig att köpa en bra eltandborste. Jag hade borstat mina tänder alltför hårt under många år.
      Vad bra att du har en ”fin mun” och en snygg tandläkare. 😉
      Egen ”kuppe” är aldrig helt fel.

      • Nej du, snygg är han inte, min tandläkare! Men duktig och lätt på handen! Bättre kvalifikationer för en tandläkare, än ett bra utseende 😉

  4. Här är en som älskar att borsta med eltandborste, men jag vet också att den skvätter hemskt och så rinner det tandkrämsvatten över hela hakan så det gäller att ha nått riktigt okänsligt på sig. Men stå där naken framför fönstret skulle inte göra något i mitt fall, vi bor ju helt ogenerat och det är bara kvigor som skulle kunna se mig. Dessutom är fönsterglaset frostat! *fniss*
    TREVLIG 3:E ADVENT
    Susie

  5. Jag använder också eltandborste och visst skvätter det och rinner både här och där, men jag tror att det är väldigt effektivt. Din modell ska ja dock akta mig för!
    Trevlig söndag!
    Kram, Ingrid

    • Samma här. Jag har inga planer på att gå tillbaka till vanlig tandborste, men möjligtvis det gamla mindre borstet som jag använt i många år. Använder man eltandborsten på rätt sätt tror jag också att den är mest effektiv och i mitt fall skonsammast mot mitt tandkött.
      Kram

  6. Nämen vilken bra ide om man vill vara ifred inne på toan. Nu vet jag vad jag ska skriva upp på önskelistan. Oj.. menar du att man kan se dig då du gör dina toalettbesök? Kan tänka mig att nu blir det ännu fler som kommer att skaffa hund då de läser ditt blogginlägg.
    Ha nu en riktigt skön kväll. Kram på dig.

    • Man får inte vara dum Annika. Då hamnar man på posten. 🙂
      Riktigt så illa är det inte. Finns inga fönster på min närmaste toalett. Men det ligger i anslutning till vårt sovrum som hör och häpnad har ett fönster. Där hamnar min rena och tandkrämsfria tröja i avvaktan på att skyfallet ska gå över.
      Enligt det skånska ryktet har alla valpar gått åt sista veckan i Skåne. Många desperata kvinnor har fått ta bron till Danmark för att köpa en valp i fönstret. 😉
      Kram från Bosse Topless

  7. Hahahaha! Jag använder alltid min eltandborste men inte har jag några grannar som köar utanför hos mej… kan vara så att jag inte kan stå stilla när jag borstar mina tänder. Jag går omkring i hela huset. 😉

    Ha en fin kväll.

  8. Har full förståelse för ditt agerande vid tandborstandet. Klart som korvspad att man tvättar tänderna i halvnaket tillstånd. Här hos oss har jag fått det ordnat så att damerna slåss om toaletten på andra våningen och jag själv rår om den här nere. Så när jag är klar, så står det fortfarande en eller två i kön där oppe.

    • Du har det riktigt bra oops. Så vill jag också ha det varje kväll och morgon. 🙂 Problemet här är att vi bor tre på nedre plan och jag tillhör den trion. Damen däruppe tycker nästan att badrummet på övre plan tillhör henne. Hon har i alla fall ett försprång till att hinna låsa om sig. Jag borde ägna en del av julen till att bygga om bostaden. 😉

  9. Jag älskar vår Oral-B, den funkar perfekt och skvätter inte. Om humöret behöver höjas så borstar jag tänderna i badrummet samtidigt som ögonen vilar på klockradions lysande siffror. Hahaha, de hoppar och har sig och då kan det hända att jag bubblar ut tandkräm lite överallt i rummet.
    Ha en fin kväll! Kram

    • Givetvis ska det stå sovrummet istället för badrummet.
      (Jag förundrades över de vita kornen som seglade över skärmen. Petade först lite lätt, sen insåg jag att det är snöflingor som du lagt dit.:D Hahaha)

      • Jag vill inte åka på att ni petar sönder era datorskärmar för att ni tycker att jag skvätter för mycket. 🙂 Egentligen borde jag skojat till det med, att ni ser väl hur jag skvätter även på er. Om jag inte påskyndar det, försvinner snöandet den 4 januari 2014. Häftigt men kanske störande om man ska läsa en längre text.

  10. Oj då jag har köpt sådana i julklapp till barnbarnen, tänkte det var dax för eltandborstar nu. Har en egen men den har inte några trix för sig.
    Kramen från Skogsfen.

  11. Eltandborste är det bästa. Jag har köpt en till hunden också, tänkte först att vi kunde ha samma men det är lika bra att han har en egen 🙂 Jag är nog mer nöjd än vad han är när tänderna ska borstat. Såg att det fanns tandkräm för hund som smakar leverpastej. Bara jag inte tar fel 🙂

    Ha en bra måndag!

    Kram

  12. Villket bra trix bosse med att Ha skaffat dig en el tandborste, för nu ÄGER ju du toan alldeles själv och det utan trängsel framför spegeln.
    Och du…….det där med toppless lät intressant. Jag skulle nog Ha skaffat mig en liten seg och långsam vovve. *blinkblink*

    Vad tar du för valpen där i fönstret VOV VOV….

    • Varför kom jag inte på detta tidigare? Så mycket väntan jag hade sluppit.
      Skaffa dig en i marsipan. De ska vara långsamma. 😉
      Själv funderar jag på att skaffa en BH för jag är rädd för att alla dessa hundraser inte kommer att kunna umgås i trängseln. 😀

  13. Det var mycket skvättande här, både runt dig och bland alla dina kommentarer. Igår köpte jag min första eltandborste, en Braun… men nog skorrar den så man undrar var man befinner sig. Men smidigt för mig som har svårt med saker långt bak i munnen. Hur som helst, varför skvätter det hos er alla… håll munnen litet mer stängd… behöver inte gapa stort när man kör med borsten. Arbetet gör den själv! Jag förväntar mig ett gott resultat av borsten efter allt gnäll hos tandhygienisterna jag gått hos.

    • Braun är bra. Även denna nya borst som jag satte på. En längre variant med ett speciellt framparti där borsten är vinklade åt sidan för att mycket bättre komma åt bakom. Det är frampartiet som är orsaken till mitt skvättande. Om jag har munnen stängd ser jag inte vad jag gör.
      Visst är tandhygienisterna bra på att gnälla. Skulle vara intressant att se hur de själva gör hemma. 🙂

  14. Pingback: Eltandborste | Miatankar

Lämna en kommentar