Det tog tre dagar …

De två första

… längre behövde jag inte vänta förrän det låg två fina vykort i vår svarta låsbara låda. Avsändarna får var sin bonuspoäng för sin sommarläxa. 🙂 Då är vi igång på riktigt.

Egentligen hade jag tänkt göra en massa ärenden i stan idag. Jag hade gjort en tjusig lång lista på viktiga saker. Allt från att köpa, beställa, besöka, forska, fika, fotografera, njuta till …
”Pappa! Har du tänkt på att det är student och utspring snart?”
Det hade hennes pappa inte. Men jag fick en Flashback till förra årets stress som slutade med att jag slängde in bilen på fel ställe för att hinna till ”trappan” i tid. Jag hade absolut ingen lust med en repris detta studentfria år med att snurra runt med bilen i vår trånga vackra stad.
Nästa år är det dags igen för studentfirande i familjen Lidén. Men då blir det i Simrishamn.

Ska jag? Ska jag inte? Självklart ska jag se Frankrike leka med Rumänien i öppningsmatchen. Blir det ingen etta på den matchen är det goodbye direkt med tipset.

Imorgon borde vi provköra någon bil. Hur kul är det? Är det någon som vet vilken sida av vägen man ska köra provbilar på? Är det samma som på Cypern vet jag ungefär.  Kanske bäst att gardera som på tipset och lägga sig i mitten. 😉

22 thoughts on “Det tog tre dagar …

  1. Grattis till den trevliga snigelposten! Jag väntar några veckor med den lilla detaljen 😉 När det gäller vilken sida man ska välja så har vår nya bil ett varningssystem som hör av sig när man inte håller sig på banan. Så välj en Toyota 😉

    Kram

    • Likt ett barn några dagar innan julafton har jag med spänning gått ut till lådan sedan i onsdags. Annars brukar den inte längre vara lika intressant som förr. Idag kom det inga nya kort. 😦 På måndag hoppas jag på trean. 🙂 Sedan får ni se när jag tar nästa ”enpoängsbild”. De två som sitter längst upp till vänster får då ytterligare en bonuspoäng var.
      Bra med varningssystem även i bilen och inte bara det läbbiga ljudet i vägbanan. Toyota har vi aldrig provat. Annars har vi alltid haft olika märken. Det finns ju en djungel av märken. Jag tänkte dra på rejält på E65 en bit för att se hur säker den känns. Antagligen slutar det med ett poliskontrollstopp. 🙂
      Kram Bosse.
      Ps. Jag förstår att du är nervös och längtar mycket till avspark. 🙂

      • Va? Menar du att man borde vara snabb med vykortet 😯 Vad gör jag här då? Fast nej, det är tanken som räknas så jag avvaktar. Har vissa planer… Gasen i botten men se upp för farbror Blå 😉

  2. Vad trevligt med vykort i brevlådan! Som det var förr, men riktiga handskrivna vykort.
    Jättefina! Och en undran; Får men ett poäng för varje vykort som skickas till dig?.Och jag skickar gärna fler även om de inte ger poäng.
    Just det studenttider är det! Hade glömt jag också. Men fotbollen ikväll har jag inte glömt…
    Tittar säkert med ena ögat i alla fall.
    Skönt att du nu har ett helt år på dig att ladda upp inför nästa student i familjen. Kan vara bra med lång förberedelsetid för det är mycket man ska förberedas på och inför.
    Tycker det låter som en god idé att du lägger dig i mitten. Då har du marginaler.
    Stor kram!

    • Plötsligt tog det slut. Istället fick vi hälsningar via FB och mail. Tidigare hade jag och Solveig varje år en tävling likt julkorten där vi röstade fram årets tio finaste vykort och fick fram en segare. Den tävlingen slutade vi med för några år sedan när ”skörden” blev sämre och sämre. Därför blir detta förhoppningsvis som en slags trevlig comeback, i alla fall för en sommar. 😀
      Endast ett vykort från varje deltagare. 🙂 Kommer det fler räknas det första som deltagande kort i leken.
      Skönt att det är Europa som gäller. Bättre sändningstider. Blir det med vänster eller höger öga? 🙂
      Det lär bli ett annat upplägg. Inte lika smidigt att flytta släkten från en stad till en annan på några timmar. Vi får se hur vi gör då.
      Var sin scouter kunde vara ett bra alternativ. Kanske inte till veckohandlingen. 😉
      Kram

  3. Kallt och blåsigt då får du titta på fotboll. Kanske det kommer ett vykort från småland.
    Minton tycker inte om fotboll men tittar gärna på skidor och naturprogram
    Fredags kram Anki

  4. Visst tusan, det har jag redan hunnit glömma. Att skicka ett vykort… Huvet under armen (armen i en påse, tappat påsen) du vet…

  5. Vet inte om det går att påstå att Frankrike lekte med Rumänien ;-). Det var på håret att de vann.

    Ett vykort finns inhandlat. Kommer…
    Lycka till med provandet av bil!
    Kram från Ethel

    • Rumänien stod upp bra och borde tagit ledningen. Härligt sistamål. 🙂 Frankrike borde få ut mer av sitt överlägsna bollsinne och sin förmåga att göra sin gubbe i rätt zon, längst fram istället för längre från målområdet mot detta motståndet. För mycket stillastående och för lite tempoväxlingar i långa tidsperioder.
      Rumänien var mycket bättre än jag trodde de skulle vara när det gällde anfallsbiten. Jag skulle velat haft positionsbyten då och då som rörde om i grytan. Snabba förflyttningar för att få isär försvaret.

      Alltså. Du får inga poäng för att du handlat in det och har det på DIN anslagstavla och tar en bloggbild på det och … 😀

      Efter olika ärenden tog vi en runda till en bilaffär. Där var tomt på försäljare. Möjligtvis kollektiv kafferast. Vi har en plan B för nästa vecka.

      Kram Bosse som nog nöjer sig med England-Ryssland idag. Fast om det blir någon ”paus” i livet kan det hända att jag kollar lite på de andra två matcherna. Måste se över vår tipstävling. 🙂
      Ps. Nog har jag kollat. 😉

  6. Som sagt…Rumänien gav motstånd! Lite höll jag på Rumänien för min sonhustru kommer därifrån. Jag är så imponerad av alla dina tävlingar och lika imponerad av de som orkar anta dem. Verkar hur kul som helst men hålla reda på allt!? Nåja…du ska banne mig få ett vykort med eller utan poäng för jag är en så rackarns dålig tävlingsmänniska men vykort tycker jag om.
    Ha en fin söndag!
    Kram / RosMarie

    • Rumänien kan säkert gå vidare från gruppspelet. Härligt gäng.
      Tack ska du ha. 🙂 Jag ser fram emot vykortet. Kommer jag att se både Visingsö och polkagrisar? 🙂 Du får chocka dig själv och ställa upp i min korsordstävling i november. 😀 Den leken/tävlingen passar alla duktiga lärare. 🙂
      Hoppas du hade det bra på ditt håll. Vi hade det mysigt i Kåseberga och under bilturen på Österlen med olika stopp längs vägarna. Undra om ditt sommarlov har börjat.
      Kram Bosse

  7. Vykort, vad fint och trivsamt. Nu har jag missat något – allt går i ett rasande tempo just nu – får läsa ikapp…angående detta med vykort.
    Ha en toppenfin vecka!

    Kram Christina

  8. Ser på det första vykortet kyrkan som vi besökte i går på en jordfästning! Ett till från Finland är på väg till Ystad. Trevlig sommarläxa!
    Vykortskram/ LMA

Kommentera

