Jag har alltid drömt om att bo på en ö

c
Uppgift tre av trettio: Bor på en öde ö
Svar: 5 bokstäver
Facit: INGEN
Vinnare: Åsa Bäcklund  ❤

Dagens ord/citat:
”Det finns tusentals sjukdomar men bara en hälsa.”
Ludwig Börne

Om du funderar på regler, poäng, tider, priser m.m. Tryck på denna länk: https://bosseliden.wordpress.com/2016/10/22/jag-har-redan-kopt-tio-skrapkryss/

TABELL:
Priskategori ett:
1. Åsa Bäcklund, 16 p. (Antal titlar väger mest)
2. Anki Arvidson, 16 p.
3. Lena/Villa Herberts, 15 p.

Priskategori tre:
4. Wiolettan 13 p.
5. Comsi Comsa, 13 p.
6. Ditte Akker, Signhild Hortberg, 11 p.
8. Znogge, Åse Holmander-Mehlin, 8 p.
10. Primrose, Inger Börmark, Minton, 7 p.

Priskategori fyra:
13. Pelle Börmark, 6 p.
14. Cecilia Ottosson, Lisbeth/Lma, 4 p.
16. Helena, Maj Johansson, 3 p.
18. Ethel Hedström, Ezter, Pia Boman, 2 p.
21. Alla andra, 0 p.  🙂

Priskategori två:
Wiolettan  🙂
Lena/Villa Herberts  🙂
Åsa Bäcklund  🙂

Kandidater för priskategori sex:
Ingen än så länge.

Kandidater för priskategori fem:
Ingen än så länge. Men förhoppningsvis nästa gång.

 

53 thoughts on “Jag har alltid drömt om att bo på en ö

  1. En tröst i det hela när jag nu ändå glömmer bort tävlingstiden är att jag fortfarande inte klarat av att gissa rätt…..men jag ger inte upp. Nästa vecka är jag igång. Kram

  2. I samma ögonblick som jag skickade mitt svar visste jag att det var fel, men då var det redan gjort! Ledsen för att några följde mig … och missade poäng. Sorry!
    Kram

    • Det är charmen med tävlingen/leken. 🙂 Jag gick aldrig in och tittade på alla plingen. Var helt säker på att ”alla” hade rätt. De gör sina egna val. 🙂 Tror knappt att de första hann se ditt svar. Det plingade riktigt snabbt i början. Jag längtar till nästa uppgift. Älskar ”svaret”.
      Kram Bosse

  3. Å andra sidan är den hälsan innehållsrik – inte alltid att sjukdom utesluter god hälsa 🙂
    Trevlig helg Bosse! Är dottern så långt norrut som jag 🙂 I så fall får du gissa hur jag tänker 🙂

Kommentera

