Är inte säker på blommans namn

14

Uppgift fjorton av trettio: Kan byggas bort
Svar: 12 bokstäver
Facit: BOSTADSBRIST
Vinnare: Anki Arvidson   ❤
Tävlingstid: 15.00-16.00

Dagens ord/citat:
”Man är inte alltid glad när man är snäll, men man är alltid snäll när man är glad.”
Oscar Wilde

 

Om du funderar på regler, poäng, tider, priser m.m. Tryck på denna länk: https://bosseliden.wordpress.com/2016/10/22/jag-har-redan-kopt-tio-skrapkryss/

TABELL:
Priskategori ett:
1. Anki Arvidson, 49 p.
2. Åsa Bäcklund, 46 p.
3. Wiolettan, 38 p.

Priskategori tre:
4. Signhild Hortberg, 34 p.
5. Znogge, 31 p. (En titel)
6. Inger Börmark, 31 p.
7. Comsi Comsa, Lena/Villa Herberts, 30 p.
9. Primrose, 29 p.
10. Ethel Hedström, 19 p.

Priskategori fyra:
11. Åse Holmander-Mehlin, Gunnel Moberg, 17 p.
13. Maj Johansson, 16 p.
14. Ditte Akker, Pelle Börmark, 14 p.
16. Lisbeth/Lma, 13 p.
17. Cecilia Ottosson, Ezter,11 p.
19. Eva Johansson, Pia Boman ,10 p.

Priskategori fem:
21. Minton, 8 p.
22. Annika Sohlin, 7 p
23. Kerstin Cecilia, 5 p.
24. Susan Johansson, 4 p.
25. Helena, Maria Bromander, Regnbågen, 3 p.
28. Gun-Britt Söderström, Ing-Britt Jönsson, 2 p.
30. Eva Rohlén, Skåningen, Greger Byskata, Gilla, Tant Glad, Tove Olberg, 1 p.

Jagande:
36. Alla andra, 0 p.  🙂

Utom tävlan:
Ingen Vinnare 50 p.

Priskategori två:
Wiolettan, 2
Lena/Villa Herberts, 1
Åsa Bäcklund, 2
Ingen Vinnare, 5
Ethel Hedström, 1
Znogge, 1
Signhild Hortberg, 1
Anki Arvidson, 1

Kandidater för priskategori sex:
Nilsson (Cecilia Ottosson)
Många (Åsa Bäcklund)
Utvecklingen (Ethel Hedström)

46 thoughts on “Är inte säker på blommans namn

      • Hurra – äntligen! Tack Bosse!
        Blomman är en näva … finns flera olika – både vilda och ”tama” 🙂
        Får vi ledigt tills i morgon nu?
        Kram

      • Bra att få reda på det. S sa ett annat som hon snabbt googlade och som inte stämde. Det var i alla fall vid besöket på Krystmyntagården norr om Visby.
        Då har både du och Signhild presenterat er 2016. 🙂
        Det kan jag lova. Svante håller ställningarna. 🙂 Otroligt att jag inte släppt in honom tidigare på bloggen. Är kanske rädd för att hamna i bakgrunden. Inte första gången. 🙂
        Njut av kvällen.
        Kram Bosse

  1. Jag sneglar på ”Ingen Vinnare” som sitter här i soffan och har en konstig min. Från andra hållet hör jag flera som ropar på mig att jag ska komma och spela ett sällskapsspel. Ja, ja. Jag kommer snart. Ska bara stänga denna fjortonde uppgift. Snart är det halvtid. Frågan är om jag ska lägga in fler uppgifter idag eller vänta till i natt? Nu ska vi se om detta går att skicka. Jag fick kopiera texten snabbt eftersom det endast var kvar en ”sockerbit” av fiberkontakten under några minuter. Försvinner den är allt puts borta. Vi ses en annan gång. 🙂

    • Jag trodde du pratade med mina fibrer. 🙂 Jag slapp laga kvällsmiddag så nu kan jag leka vidare här. Det sistnämnda lät som ett intressant stickspår. Om man gödslar med tatueringar bygger man bort frisk fin hy anser jag. 🙂 Vet inte hur många bokstäver ett svar landar på. Klockan börjar närma sig 18.00. Bäst att ösa på. 🙂

Kommentera

