Sveriges långa kust

24

Uppgift tjugofyra av trettio: Stad vid svenska kusten
Svar: 5 bokstäver
Facit: TROSA
Vinnare: Cecilia Ottosson ❤   Grattis på namnsdagen. 🙂
Tävlingstid: 18.00-19.00


Dagens ord/citat:
Avund följer människan som rost följer järn.
Svenskt ordspråk

TABELL:
Priskategori ett: (Tre lotter)
1. Anki Arvidson, 95 p.
2. Åsa Bäcklund, 87 p.
3. Znogge, 74 p.

Priskategori tre: (Två lotter)
4. Lena/Villa Herberts, 61 p.
5. Wiolettan, 60 p.
6. Comsi Comsa, 57 p.
7. Signhild Hortberg, 54 p.
8. Inger Börmark, 47 p.
9. Primrose, 44 p.
10. Lisbeth/Lma, 41 p.

Priskategori fyra: (Två lotter)
11. Ethel Hedström, 33 p.
12. Susan Johansson, 30 p.
13. Gunnel Moberg, 26 p.
14. Cecilia Ottosson, 25 p. (En seger)
15. Maj Johansson, 25 p.
16. Åse Holmander-Mehlin, 24 p
17. Annika Sohlin, 21 p.
18. Ezter, 20 p.
19. Pelle Börmark, 15 p.
20. Ditte Akker, Minton, 14 p.

Priskategori fem: (En lott)
22. Pia Boman, 12 p.
23. Kerstin Cecilia, Eva Johansson, 11 p.
25. Gun-Britt Söderström, 8 p.
26. Regnbågen, 7 p.
27. Eva Rohlén, 4 p.
28. Helena, Maria Bromander, Greger Byskata, 3 p.

Jagande: (ingen lott)
31. Ing-Britt Jönsson, Tant Glad, 2 p.
33. Skåningen, Gilla, Tove Olberg, Christina Karlsson, Gun Toresson, 1 p.
38. Alla andra, 0 p.

Utom tävlan:
Ingen Vinnare, 70 p. 🙂

Priskategori två: (En lott)
Wiolettan, 3
Lena/Villa Herberts, 1
Åsa Bäcklund, 4
Ingen Vinnare, 7
Ethel Hedström, 1
Znogge, 3
Signhild Hortberg, 1
Anki Arvidson, 2
Susan Johansson, 1
Cecilia Ottosson, 1

Kandidater för priskategori sex: (En lott)
Nilsson (Cecilia Ottosson) Många (Åsa Bäcklund) Utvecklingen (Ethel Hedström)

 

60 thoughts on “Sveriges långa kust

    • Så ska spelet spelas. 🙂 Du tycks ha slunkit under radarn samtidigt som jag hållit på att stänga denna uppgiften. Under tiden som jag hoppades att någon skulle välja något annat alternativ. Lite dystert trodde jag att någon skulle skriva VISBY med tanke på all reklam jag gjort för min favoritö sista tiden.
      10 p. 🙂 🙂 🙂
      Har du varit i Trosa?

      • Äntligen! Tack. Nu känns det som jag har vunnit högsta vinsten och kan le resten av kvällen. 🙂
        Ja, jag har varit i Trosa flera gånger. En fantastisk sommaridyll.

  1. Stängt. 🙂 Det blev 21 (22!!!!) deltagare till slut. Synd att inte fler hängde på. Nu när det fanns tio poäng lediga hela vägen. Likaså 8-7-5-4-3-2 poäng. Svaret är en stad som jag i många år varit sugen på att besöka. Skälet var ett vackert vykort som jag fick från en tjejkompis en gång på åttiotalet. Då tänkte jag mer på tjejer/kvinnor. Nu kan jag själv vara inblandad i svaret. Fast jag är gammaldags och säger fortfarande att jag ska köpa kalsonger. Eller kallingar som jag sa förr. 🙂

    Så kan det gå samtidigt som jag skrev på stängningsorden. Cissi gled under radarn tre minuter innan stängningsdags och knep 10 poäng. Alla övriga deltagare fick 1 poäng. Nu måste jag in i tabellen och ändra på Ingen Vinnares poängsumma och antalet titlar. Det gör jag så gärna. 😀 Hon har varit tillräckligt mallig ändå denna november. 🙂

      • Jag åt kvällsmiddag innan jag la in uppgiften. Då passade jag på att studera kartan och skriva upp vilka alternativ som fanns. När jag skrev Piteå tänkte jag på dig. Sedan smällde det på som vanligt i början innan det lugnare ned sig och jag gick in och tittade på svarsalternativen. Jag började föra in poängen på den nya tabellen och såg att det var bara du i toppen som inte lämnat. När jag skrev stängningsorden hade fortfarande inte rätt svar kommit in.
        Jag visste att Ystad skulle dyka upp, men trodde att Visby skulle få flest röster. Den staden fick inga.
        Trosa hoppas jag få se någon gång. 🙂

Kommentera

