Tävling nummer fem – 20 000 visningar

Det börjar dra ihop sig till nästa tävling som jag tänkte kombinera med bloggsportlov.
Jag kommer från och med imorgon (15/2) att lägga in ett foto varje morgon i tio dagar.

Uppgiften är enkel. Söndagen den 24 februari är tävlingsdag. Då har du haft möjlighet att se vår äldsta dotter Jennifer sova lite varstans. Skriv i en kommentar vilken bild du gillade bäst. Ska bli spännande att se vilken bild som vinner. En av er vinner dessutom en Trisslott.
OBS! Jag drar en vinnare av ALLA de som lämnat bidrag. Inte bara de som röstade på vinnarfotot. Tävlingstiden tar slut klockan 23.59 på söndagskvällen. Jag svarar inte på några kommentarer på de första nio dagarna. Är fullt sysselsatt med annat, men hoppas att ”någon” kan trolla dit en bild varje dag på min blogg och eventuellt några textrader.

En del av er vet om det. Jag och Solveig drev Lidéns Samlingsmuseum. Vi visade upp flera olika samlingar. 3 333 olika kaffekoppar var givetvis med varje år, liksom kaffekannor och äggkoppar. Andra samlingar tillkom eller byttes ut. När vi visade 3 333 sockerpaket & strösockerpaket tyckte vi det var läge att komplettera med något annat sött. I det ”Söta rummet” satte vi upp två collagetavlor med foton på våra barn när de sov. Vi vet att detta uppskattades av många av våra besökare. Nu får ni alltså tio smakprov under tio dagar med start imorgon. Visst är små barn söta när de sover? 🙂

Tävlingsstatistik:

1. Hundra inlägg: I vilken stad finns denna staty? Vinnare: Ingen (eller Bosse Lidén)

2. Sex månader med blogg: Gömda ordspråk. Vinnare: Kerstin Nilsson

3. 10 000 visningar: Bild på en Cuttlebug. Vinnare: Ulrika Gasser

4. Julblogglov. Frågor på mina inlägg. Vinnare: Kerstin Johansson, Kerstin Nilsson. Lena Larsson, Signhild Hortberg, Anette Åkesson

5. 20 000 visningar: Tio sovande bilder. Vinnare: ???

18 thoughts on “Tävling nummer fem – 20 000 visningar

  1. Det ska bli kul att välja bästa gillar-bilden!
    Hoppas nu bara att ”någon” sköter sig.. Sovande barn är väl alltid söta, såvida ni inte har trixat med bilderna..
    Härligt sportlov till alla Lidénare!

  2. Jag ska följa och delta i fototävlingen!
    Grattis till 20 000 visningar! Det är ju fantastiskt.. min blogg som startade söndagen den 3 april 1974 har redan haft 42 visningar… så aktaré snart e jag i kapp.. 😀

    • Jag kan lita på dig. Du lovar att inte somna själv?
      Tack! Eller så var det 20…bergis inte 2. 😉
      3 april 1974. Tre dagar innan ABBA slog till i Brighton. Som vann på en lördag. Jag får inte ihop detta veckopussel. Det ligger en död grävling gömd någonstans. En annan viktig detalj från den musiktävlingen. Frankrike drog sig ur finalen eftersom det var begravning den lördagen. Avsked för Pomidou. Hur kan jag veta allt detta? Därför att Sebastian Rosander och Lena Sanders har berättat det för mig. Det och framför allt mycket annat från detta händelserika år i fiktionen ”Mina fotsteg i ditt hjärta”.
      Jag hör dina fotsteg. Snart är du ikapp mig. Du måste lära dig smyga bättre.

  3. ”Kikar in och lämnar en kram och ett ”hej”.
    Men si tävla det orkar jag ej!”

    Hälsningar från en nyss hemkommen Rozie som har varit i den stora kungliga huvudstaden hela dagen – från bittiga till sent! *gäsp*

    • Vad snällt. Du skulle inte tävla nu. Det tar alltid på krafterna att vara i Stora Staden.
      Hoppas att du fick en låååång skönhetssömn. 🙂

      Om du ber någon snällt att ta ett kort på dig när du sover kan det kortet vara med som Bild ELVA. Fast utom tävlan. Vill inte att du ska vinna. 😉
      Kram

      • Hahaha! En bild på mig när jag sover!!!??? Hur tänker vi här då? Inte ska vi väl skrämma ihjäl bloggens alla läsare? Fast det är ju en svindlande tanke – ”Endast två bloggare sitter kvar på en tom och ödelagd bloggportal. De sitter där och bollar de skrivna orden mellan sig… Bosse och Grevinnan Blåst har nu själva tagit hela domänen i besittning, och är nu dess självutnämnda härskare” … 😆

      • Det där låter som en spännande tävling. Vad kreativ du är. 🙂 Dessutom har du blåst, som den Grevinna du är, liv i de roliga gubbarna så de blir levande. Annars får vi ställa upp i Mellis. Där blandar de lite hur som helst. Två bloggare i en duett kunde varit ett riktigt nytänk. 😉
        Kramisar

Kommentera

