Världen & Vardagstankar: 25 av 30

Arton

25o2

25. Vilken gatuskylt skulle du vilja byta till på din bostadsgata? Jag skulle trivas på Lavendelvägen. Det låter mjukt, är vackert att säga och att skriva. Helst skulle jag vilja att skylten doftar. ❤

Fast text: Jag började med Månadens boktips 2013. Förra året blev det Femtio filmer på torsdagarna. Nu kommer min tredje variant som får stanna kvar på veckans fjärde dag: Världen & Vardagstankar, 30 frågor under 2015.

Personer som kommenterat femton gånger i detta torsdagstema deltar i en trisstävling. (De ska ha svarat på min fråga) Jag kommer också att dela ut en lott till någon som skrivit något som jag blivit extra förtjust i. Tänkvärt, roligt eller gulligt. Jag kommenterar med en glad gubbe att jag läst din kommentar under resans gång och gör en sammanfattning i en fristående kommentar, strax innan nästa fråga.

Du kan när som helst gå tillbaka till en gammal fråga och fylla i en kommentar så länge som jag inte lagt ut alla trettio frågorna. Därför får detta bli en egen kategori som du hittar en bit ner i höger marginal: Världen & Vardagstankar.

Ps. Idag kommer återigen TRE frågor för att skynda på kategorin, eftersom den tog sommarlov.

 

43 thoughts on “Världen & Vardagstankar: 25 av 30

  1. Jag bor ju inte på någon gata… får jag vara med ändå? Jag bor vid en landsväg… en liten, smal, krokig grusväg, som inte har något namn och nästan ingen trafik. Om jag måste skriva något så får det väl bli… Lugna gatan… men egentligen är jag nöjd med den adress jag har 🙂

  2. Åkerbärsgränd – ni anar inte så gott det doftar från detta bär och dessutom så smakar det himmelskt gott. Det skulle kännas passande ….

  3. Jag åker förbi ”Kärleksstigen” varje dag och tycker det är ett fint namn om man nu skulle byta. Annars är jag nöjd med Peppareds Torg som är namnet på en by som legat just här. Även Peppareds Äng är fint ☺️

  4. Underbara lavendlar och kanske doftar de också. Jga skulle också kunnat tänka mig att bo på Lavendelgatan, men det passar inte riktigt där jag bor.
    Men eftersom jag bor vid vatten, kanalen, så bör namnet ha något med detta att göra. Nu heter gatan Trålgränd och även de andra små gatorna här har något med fiske att göra.(Mjärdgränd, Ljustergränd, Nätgränd) så jag tror det få vara kvar.

  5. Hej kommer förbi med en hälsning. Bor i en by där inga gatunamn finns Gamleboda namnet kommer från att det på denna mark stått gamla bodar och sen fick byn det namnet.
    Kramis

  6. Hej kommer förbi med en hälsning lite snabbt. Jag bor i en by som heter Gamleboda, på denna mark fanns gamla bodar för länge sedan där av namnet. Jag gillar det att det speglar det som en gång var så det räcker för mig.
    Kramis.

Kommentera

