Jag såg inget tåg däruppe

Efter vi köpt vår bostadsrätt den andra maj 2011 åkte vi för att äta lunch. Mäklarfirman låg relativt nära en restaurang som vi besökte under semestern på Österlen 2007.

Det har därefter blivit en trevlig tradition att åka till Jaktpaviljongen när de öppnar sommarsäsongen första maj och äta lunch.

Som vanligt brukar Solveig skoja med mig.
”Du tar väl en Oscar? För köttbullar kan du få vilken dag som helst hemma.”

Hon fattar inte. Det är lyxigt att få nyskjutna köttbullar.  😉

Dessutom är de supergoda. ❤

Det blev ingen glass till efterrätt. Bara ett vykort. Inte heller någon strandpromenad.

Usch vad det blåste kallt från havet. Vi vände direkt och gick in i Sandskogen bland stugorna.

Här var det lä. Vackert med grönskan som är på frammarsch.

Den vita mattan finns kvar ett tag till.

Snacka om falskskyltning.  😀

Jag tittade och tittade upp och såg bara en ekorre som inte ville vara med på bild.

Vilken tur att vi inte blev överkörda av första maj tåget. Hade vi kommit en halvminut senare… 😀

32 thoughts on “Jag såg inget tåg däruppe

1. Härligt ,-))
    Vitsippor blommar här tillsammans med blåsippor o tussilago ,-))
    Synd att det blåste för mycket vid havet men snart så……vi hoppas kunna komma ner i år, det beror på mamma bara.
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

2. Det blåste verkligen mycket mer i måndags än i söndags. Kallare vind iallafall! Men det ser skönt ut på bilderna.

3. Haha … har samma tankar varje gång jag ser en sådan skylt 🙂
    Ser ut som ett trevligt ställe att äta på – lite dyrt för min skrala kassa, men säkert supergott! Härliga bilder!
    Ha det gott!
    Kram

• Det är både lekfullt att läsa och betona på olika sätt. Säkert inte lätt att komma hit med ett främmande språk i bagaget.
      Det finns rätter för ett tvåsiffrigt belopp och på vardagarna har de Dagens rätt. Efter den avfarten finns det nio olika avfarter där det går bra att rulla ner en husbil och traska tillbaka. Antingen välja strandvägen eller skogsvägen.
      Kram Bosse

• Nej, faktiskt inte. Jag har nästan tröttnat på lax och kall kokt är ingen favorit. Fläskfilén hade jag valt 😀

Trevlig helg!

• Den tog jag när jag och J var där förra sommaren. Hm. Jag kom inte igenom den med verktygen. Skulle behövt ha med en såg. Inte så kul när jag redan tryckt in insulinet. Det fick bli en rejäl söt glass till efterrätt så jag orkade slå henne i minigolf. 🙂

Tack! Jag ser på väderkartan att vi verkar ha lägst temperatur i hela landet. Än så långe går jag med vinterjacka. Åse verkar ha det bättre på Mallis. Vackra bilder hon lagt in på sin blogg.
        Helgkram Bosse

4. Klassiska rätter och alla verkar goda, tycker jag! Och vilken fin paviljong. Äntligen har solen kommit och lite värme därtill. Idag blir det att göra iordning lunch och äta i gröngräset. Jag njuter.

5. Njae, köttbullar är något jag ALDRIG äter på krogen! Om man någon gång – väldigt sällsynt nu för tiden – råkar hamna på en restaurang som har såna godsaker som den där laxen, då gäller det att passa på. Fast vi äter normalt inte så mycket till lunch, men man kanske kan äta där senare!?
    KRAM
    Susie

6. Jag skulle ha valt lax men det är naturligtvis inget fel med köttbullar (Att man skjuter köttbullar på restaurangen, det visste jag inte 😉

Hoppas det blir lite varmare den kommande helgen. Kram Anne

• Hade laxen varit varm och tillagad i ugn hade det varit mitt förstaval. Jag älskar lax. Men inte kokt och kall.
      Tänk vad du får lära dig mycket … otroligt på min blogg. 😉
      Usch vad blåsigt och kallt här varit. Men hittar man ett ställe där vinden inte kommer åt är det skönt i solen.
      Kram Bosse

7. VIlken trevlig tradition! Och i den ligger kanske även köttbullarna, sen spelar dte ingen roll om du kan äta dem hemma eller inte.
    Miljön gillade jag också så tack för att du tog mig med till denna fina trakt. Som du vet är jag inte så bevandrad/bebilad i Skåne och fölkaktligen inte heller på Österlen.
    Tåg fåe en se upp med. eller ner/bort. Och det helt oavsett…
    Trevlig helg!
    kram!

• Det har dessutom nästan blivit en tradition att vi lunchar där sista helgen som de har öppet. Ofta har det varit fint väder och vi har suttit ute och ansett att de borde haft öppet någon månad till. 🙂
      Usch! Det är lurigt med de där övergångarna utan bommar. Tåg kör fort förbi platsen. En gång i timmen.
      Tack ska du ha. Förhoppningsvis kan vinterjackan stanna hemma idag. En förändring till det bättre har skett sedan igår.
      Kram Bosse

8. Tur att vi redan hade käkat middag,, när jag såg matsedeln. Den var ju verkligen lockande. Det var så härligt att se dina fina vårbilder. Skönt att det är hopp om livet med sol och sommar.