En stadsdel i Malmö

 

Ett
Vi tog Pågatåget Jarl Kulle mot storstaden Malmö och klev av i stadsdelen Hyllievång. Helst hade jag gått in här och sett på en match eller en konsert,

Två

eller tagit bron som binder ihop oss med grannlandet Danmark. Om vi inte kört vilse i dimman som jag såg från takparken denna tidiga förmiddag.

Tre

Att ta nästa tåg hit till det jag alltid kommer att kalla Kastrup lockade också. Om några veckor ska vi ta tåget över om det blir som vi planerat. Ha tålamod Bosse.

Fyra
Alltid intressant att titta på arkitektur. Fint eller fult?

Fem
Vill inte ha ett sådant i Ystad eller i Abbekås, men här på lagom avstånd går det alldeles utmärkt.

Sex
Typiskt att det var upptaget. Kan ni vara snälla och knö er lite? 😉

Sju

Det var Emporia som var målet för en trio i familjen Lidén. Detta mecka för så många och där våra döttrar varit åtskilliga gånger.  2007 utlystes en arkitekttävling som Gert Wingårdh vann. 25 oktober 2012 skedde invigningen i den 13 m höga byggnaden, som hyser ca 200 butiker & restauranger och som kostade 2 miljarder att bygga. Butiksytan är 68 000 kvadratmeter. Det första jag mötte var en skylt som berättade att man inte fick fotografera därinne. Kul för Bosse Lidén. 😦 In med allt i skåpet. Efter några trevliga timmar kunde jag konstatera att siffran inte stämde. Vi måste ha varit inne i minst tusen butiker. Roligast var det i ett omklädningsrum där Solveig provade en klänning. Det var stort som en svit på Grand.
”Hur går det i Stora provrummet? Får jag komma in?” frågade en expedit. Tur att det inte var jag som provade klänningen. 😉
Min favoritaffär är Hollister. Bara att se på väggen med strandfilmen är värt ett besök. I den affären blev det tre t-shirts. Jag fick även ihop tre par byxor och en vårjacka utan att gnälla en endaste gång att jag ville hem eller ut. Istället blev jag sugen på att köpa mer. Hade jag feber i fredags? 🙂 Vilken god kycklingfilé jag åt på Jensens Böfhus förresten.
Åtta
Jag var förvånansvärt pigg efter denna shoppingtur – till stor förvåning från två håll. 🙂
Kaffe latte

Suget efter en kaffe latte blev stort och detta romankända konditori låg nära till hands.

Nio

Ser ni vad det står på väggen?  VARNING FÖR KÄNSLIGA MÄNNISKOR står det.
Är ni beredda? 😉  Här kommer modelejonet Bosse Lidén. Den fule gamle gubben gör allt för att skämma ut sig på Blogglandia.

Modelejon ett

Modelejon två

Modelejon tre

Modelejon fyra

Vilken tröja tyckte du var snyggast? Är Panter-Gunnel med vet jag vilken färg hon väljer. 😉
Vad komiskt det var när Solveig upptäckte att tjuvlarmsknappen satt kvar på min jacka. Helt fantastiskt. Solveig gick in på Dressman i Ystad för att få hjälp. De kunde inte ta bort den men var snälla och bytte ut den mot en likadan jacka. Så min jacka är köpt på Emporia, men rent fysiskt kommer den från en affär i Ystad. Tur att den inte var köpt på Hollister. Fast då hade jag å andra sidan haft ett bra skäl att återvända dit snabbt. 😉

101 tankar på “En stadsdel i Malmö

  1. Haha! Du har visst gått in för att tävla med modebloggarna, eftersom du visar Dagens Outfit.

    Jag har klarat mig, eller snarare ”Gubben” från att åka till Emporia. Vi har ju vårt eget Väla, dit vi ofta åker. ”Gubben gillar faktiskt att gå i butiker, mer än jag. Han handlar flera kläder också. Men ska sanningen fram, hittar han snygga grejer till mig också, som han köper med mitt medgivande.

    Pantergilla gillar nog mest den oranga tröjan på dig. Den klär dig bäst.

    Kram/Gilla

    • Det är trettio år sedan jag möjligtvis passade utseendemässigt som modelejon. 🙂 Väla har jag alltid gillat att åka till. Det var en rolig utflykt på den tiden som jag bodde i Halmstad och det inte fanns något liknande där då. Vilken bra gubbe du fått tag på.
      Jag är övertygad om att Pantergilla kommer att välja den oranga tröjan. Jag tänkte en stund på henne när jag såg den.
      Kram

  2. Åh….äntligen ett Bosse -inlägg.
    Men du……vad har hänt???? Bosse Hae ju blivet ett riktigt fräsigt modelejon ju. Märk ordet ”fräsig”. Det är såna ord man använder i min ålder. Läckert likaså. Åxo ett ord man använder i min ålder.
    Nä uscha vad åldersfixerad jag vart. Vi skippar ålder eller hur. För du Bosse kommer alltid att vara en ungdomlig ”Bosse”
    Jag gillar dina kläder och så duktig du har varit under shoppingen. Fick Du nåt godis efteråt som tecken på att du har varit duktig?
    Jag tycker dessutom att du visar många häftiga byggnader. Du……undra om man skulle byta bana….bli arsitekt? Nä nu skrev jag nog fel…..stava fel….men du fattar va? Jag har många galna idéer ska du veta.
    Nä nog om detta . Tack för ett trevligt inlägg. Förstår ni haft det trevligt och kul i dagarna.
    Jag vill önska dig och din familj en ny fin vecka.
    Måndagskram.

    • Jäpp. Pantergubben slår till. Jag var också inne på den linjen och tyckte att jag skulle få något slags diplom av något slag. Eller en stor maffig glass som det rann om och fyra servetter till. Det hade varit kulglassigt. 🙂 Jag hänger på tåget. Vi kunde rita och bygga en hel stad. Man måste få ha galna planer.
      Det blev en skön blandning av att köra bil mitt i natten, konsert, träffa gamla vänner, tåg, affärer, fikakorg vid havet m.m.
      Tack. Hoppas du med får en bra TantGlad-vecka. Kram

  3. Jag har aldrig varit i Malmö, men väl i Väla 😉
    Du passar bäst i den blå tröjan tycker jag.

  4. Den vita. Jättesnygg. Speciellt under den snygga grå jackan. Tror att den orange oxå skulle göra dig bra till jackan. Den blå kan bli lite kall… precis som jag skulle vara ngn modeguru.😆. Har inte besökt den stora Gallerian. Får åka ner till Malmödottern när det blir sommarlov och ta en egen tur dit. CE vill nog följa med oxå,för han är lika shopping tokig som du. Hoppas att det snart blir Tshirtväder så du får visa upp de snygga tröjorna. Anna-Lena

  5. Haha! Nu fattar jag din kommentar i min blogg. Naturligtvis är du snyggast i den orange tröjan. Det riktigt lyser om dig. Jag ska kvickt som attan åka ner till Köpenhamn igen och köpa den orange skinnjackan så vi kan matcha varandra. Kram

    • Jag tyckte det var extra kul när jag efteråt kom in på ditt senaste blogginlägg och hittade färgen. Skinnjackan såg tuff ut. Hoppas du har tur och den är rejält nedsatt nästa gång. Vilket tjusigt team vi blivit. Kram. Ps. Jag hade hellre följt med på er utflykt och musikalen.

  6. Härligt med stora provrum och en sån svintur att Dressman finns i Ystad.. Nä, jag skulle inte vilja bo i ett högt hus, gillar markkontakt. Men att stå högt upp och se långt bort kan vara spännande, ett intressant perspektiv.
    Det märks att du gillar blått, du ser ut som om du trivs i den. Den orange ser du lite undrande ut i, som om du tvivlar på att färgen klär dig. Klart den gör! I den vita ser du ut som min tandläkare. Säkert att du inte gömt en tång i den där där skumma fickan? T-shirts får man väl aldrig för mycket av och den nya jackan passar till alla färger. Du har gjort några bra köp, helt säkert!
    Vad grönt ni har där nere hos er. 🍃🍃

    • Först var vi inte riktigt säkra OM det var ett provrum. Härligt med så mycket utrymme i ett provrum. En stor skön fåtölj och en jättespegel och gott om golvutrymme.
      Jag är också en jordnära person. Blått har alltid varit nummer ett för mig. Orange är nostalgi från alla mina fotbollsår. Men då ihop med svart. 🙂
      Jag hoppar gärna in i andra rollen. Plågarrollen. Var snäll och gapa stoooort! 🙂
      Tydligast märks det i dungen utanför vår balkong. När jag sitter i barköket på rätt sida är det läckert att vi hamnat i den tiden igen. Då det känns som jag ser en fin grön tavla. Förvandlingen har kommit snabbt på bara en vecka. Du har något att se fram emot. När du väl blivit av med allt vitt.

  7. Oopps……vilket hiskeligt ställe! Jag ogillar verkligen affärer och köpcentrum ger mej nästan ångest.
    Men snart är jag nog tvungen och lite, lite sugen blir man ju när man ser hur mycket snyggt du hittade! 🙂

  8. Ett helt år var ena dottern i Malmö och jag har helt missat denna galleria. Någon shopping-toka är jag väl inte men en del prylar måste man ju köpa som t ex kläder. Jag gillar blått men den orange t-shirten klär dig nog bäst. Den svart vita är riktigt snygg så spar den till lite striktare sammanhang. 🙂 Även om modebloggar brukar tråka ut mig måste jag erkänna att din variant tilltalar. 🙂 Maria

    • Emporia har bara funnits i 2.5 år så det är kanske därför. Å andra sidan är den där staden stooooor och det är långt till hemkänslan i lilla gemytliga Ystad. Trivdes hon i Malmö?
      Det verkar som du tyckte att jag gjorde tre bra tröjval. 🙂 Jag kanske ska byta blogginriktning. Mode får bli min nya nisch. 🙂

  9. Husen vet i tusan vad man ska tycka om…såg nästan ut som dom var fotograferade med fish-eye effekt 😀 Men du, jag älskar konditorier som skriker retro då man ser skylten, fast vill man komma billigt undan, duger det gott med den alltför goda, (o)nyttiga kanelbullekladdkakan. Och tänk, jag som är ansiktsblind, kände faktiskt igen dig på bilderna, men jag brukar oftast ta igen personer på frisyren, näsa, ögonbryn, ja detaljer 😀 Ha det gott!

  10. Vilken snajsigt vårsvidad kille! Snygga t-tröjor alla tre! Om man bläddrade snabbt fick jag lite associationer till ett filmtrick med sonens favorit Zach King:

    Roligt med den moderna gungsoffan! Såg en mer traditionell sådan med samma upplägg i trädgården på Himmelsberga museum på Öland. Tyvärr fanns den varken i museishoppen eller på Ikea på vägen hem. 🙂

  11. Härliga bilder och vilka stora byggnader, du kanske ska byta inriktning passar ju bra att visa mode.
    Den vita tycker jag, men alla var snygga. Ha en skön dag. Kram

  12. Vart tog den gamla fula gubben vägen? Inte såg jag någon sån i alla fall ! Tröjorna på mannen med det trevliga utseendet tycker jag är normala T-shirts o han kan välja en ny varje dag efter humör o väder!
    Jag gillar inte storgallerior men på Emporia tycker jag att det faktiskt är uthärdligt att gå runt och titta. Emporia och nya Triangeln har tyvärr fått följder i Malmös stadskärna med tomma butiker. Det är för många gallerior i den lilla staden helt enkelt.
    Det är kul med arkitektur även om det blir väl kantigt ibland i helt nya miljöer.
    Bosse, har du sett Malmhattan – det nya området vid kanalen nära centralstationen? Ta med dig kameran! Pasa a också på att besöka den finaste blomsteraffär en av alla Blomsterpigan på Hamngatan. Ett annat blogginlägg kanske!?

    • Tack för tipsen Agneta. 🙂 Jag håller med om Emporia. Jag är också annars inte sugen på att gå i storgallerior. Det är tyvärr så mönstret är i alla städer. Den enes bröd blir den andres ”butiksdöd”.
      Vilket bra bloggtips du kom med. 😀 Du menade inte Manhattan? Dit har jag inte råd att åka. 🙂 Det har hänt mycket runt centralen och jag känner inte igen mig längre. Risk att gå vilse. Bra att ha vattnet som riktmärke.
      Blomsterpigan ska vi garanterat besöka. Hoppas jag får ta kort därinne. Först tänkte jag leta upp din cafékompis. 😉 Blogglandia är härligt när det är som bäst.

  13. Inte för att jag varit på Emporia, en föredrar nog Väla. Kan ha med avståndet att göra också. 😉

    Ja, vad ska man säga? Allt klär en snygging, men den blå är att fördra. Där fick jag väl till det. 😉

    Ha en bra tisdag!

  14. Eftersom jag kommer från storstan så hatar jag gallerior och större varuhus. 😦 Speciellt det stora möbelvaruhuset som man förr var till titt och tätt. För dom hade ju så mycket kul där till billig penning, så man var ju bara tvungen att åka dit! Så man kanske ska säga att det mer är en hatkärlek!! 🙂 😦
    Vid besök i Stockholm så blir det dock oftast en tripp dit, men då gäller det att vara väl förberedd. Oftast har jag kusinen med som sällskap, så då får jag verkligen jobba för att titta på det jag vill. Hon ska titta på och köpa ALLT, men hon kan ju åka dit när som helst….. 😐
    Jag som älskar färg blev lite chockad när jag upptäckte att jag gillade den vita T-shirten bäst. 😕 Med ett par vita (så länge det varar) eller svarta jeans och din nya fräscha jacka, blir den riktigt läcker! Men sen är det ju så att ”allt klär en skönhet”…..eller hur!? 😛
    KRAM<3
    Susie

    • Vi delar samma hatkärlek du och jag till ämnet. Har du glömt … eller har du någon aning om vad det stora möbelvaruhuset hette? 😉 Jag gissar på att du syftar på en bokstavskombination och då är det inte lätt att komma ihåg namnet.
      Vilket underbart smicker. Klart att du har rätt. <3. Det blev ett par vita tajta byxor som jag ska ha på studentfesten. Till det blir det en snygg blå skjorta som skickades efter på nätet. Jackan var så där härligt mjuk och skön att ha på sig. Vi är redan kompisar.
      Tisdagskram Bosse

  15. Men Bosse! Är du ett sådant modelejon! Den blå är snyggast 😉
    Jag har aldrig varit på Emporia, det öppnade efter Yngsta flyttat från Malmö. Däremot tycker jag att jag mest hört negativt om stället!

    • Ha ha! Det vet du väl. Alla mina gamla godingar som jag visade upp i bloggtävlingen innan de åkte i soppåsen. 🙂 Den blå föll jag för direkt. Jag har bara varit på Emporia tre gånger men då har jag haft trevligt. Tjejerna åker ofta tåg dit. Jag är annars inte mycket för att gå i stora gallerior inomhus. Föredrar utomhus och små personliga butiker. Synd om alla som fått slå igen i den tuffa konkurrensen.

      • Jag har försökt förtränga det och allt annat dumt jag visat och skrivit på bloggen. 😉
        Det var kanske till och med du som vann tävlingen. Vinnaren minns jag inte, men att det var den tjusiga IFK Göteborg tröjan som jag sparade glömmer jag inte i första taget.

  16. Hollister i Malmö har jag aldrig varit å andra sidan är det inte ofta jag är i Malmö. Men att besöka Hollister i Sthlm med min femtonåring, är en mardröm. I alla fall för plånboken. Jag har till och med köat för att komma in i den affären. Men hur gick det med klänningen?
    /P

  17. Så lilla familjen har varit på utflykt och som vanligt har du dina ögon på vid gavel! Att titta på hus och andra byggnader är intressant. Alltid hittar man något att dokumentera för eftervärlden! Jag kan inte säga att jag tycker om någon av de byggnader som du visar upp…alldeles för kantigt och stramt för min smak! Och vilka summor!
    Varuhus…inget som jag väljer att gå till i första hand…och jag vet att du inte är särskilt förtjust i det heller. Men ibland får man så klart ge vika för familjens önskningar…och det blev ju minsann shopping för herr Lidén!
    Min bästa herre…jag har sålt herrkläder i många, många år och gillar att män bryr sig om vad de sätter på sig! En man i en välsittande kostym med snygg skjorta och slips, eller en snygg kavaj med chinos eller snygga jeans, eller en man i sin uniform….det får mig att vända mig om! Ja, nu finns det ju uniformer och UNIFORMER! Jag tror du fattar! Men insidan räknas förstås mest och Bosse där ligger du bra till! Blått är en fin färg till dig!
    Tisdagskram, från en förkyld Gunilla…igen!
    Kram.

  18. Först .. vilken trevlig utflykt! Att få en man till att handla kläder och känna sig pigg efteråt … vilken bedrift! Du är helt klart snyggast i den blå tröjan! Blått gillar jag .. Jackan tycker jag också om!

    Jag har åkt tåg från Köpenhamn och tillbaka till Helsingborg en gång och fick veta att vi bl.a. åkte under vattnet! Det var lika bra att jag inte visste så mycket om det.
    Ha en fin dag! 🙂

    • Det blev en trevlig utflykt. Fräscha toaletter och eftersom vi var där innan de öppnade i butikerna fick vi ett skåp att lasta in ytterkläder och annat. Blå är min favoritfärg, men det är kul att variera sig. Jackan var precis i sådant material som jag var på jakt efter. Jätteskön att ha på sig. Hade det funnits en i brun hade jag valt den. Jag har haft en liknande där dragkedjan gick sönder allt för snabbt.
      Då ligger du ett steg före mig. Vi tänkte göra den resan om några veckor. Hoppas det är ordentligt tätat. Jag vill inte bli blöt. 🙂
      Tack. Här regnar och blåser det rejält.

  19. Göööörfina kläder! Den blå t-shirten gillar jag bäst 🙂 Vilken trevlig dag ni haft där på Emporia. Fast jag hade haft svårt för att inte smita på tåget mot Cph 🙂 Kram! ❤

    • Då har vi samma smak. 🙂 Annars brukar jag snabbt bli trött av att springa in och ut i affärer som finns under samma tak. Denna gång njöt jag. Ingen trängsel första timmen. God mat. Tur med kläder. Många glada skratt.
      Tåget till Köpenhamn var mycket mer lockande. Vetskapen att vi har planerat in en häftig och ovanlig tripp och förhoppningsvis kommer dit snart gjorde att jag kunde kontrollera min längtan denna gång. 🙂 Kopenhagen er en dejlig by. 🙂
      Kram

  20. Ja du, vad det gäller byggnaderna så får de tummen ner. Jag gillar inte de där höghusen, vilken form de än har 😉 Shopping med hela familjen!! Vilken bedrift 😀 Nja jag har lite svårt att välja så jag kör på bloravit med snygg jacka 😉 Ja just det, ni har också en student i år.Grabben är klar men vi andra får se till att komma iväg på shopping.
    Ha det bäst!
    Kramen

  21. Emporia besöker jag gärna och gillar butikerna som finns där. Har man tur blir det en fika eller lunch någonstans. Dock har jag aldrig blivit så inspirerad att det har visats någon outfit i bloggen 😉 Mina plagg fotograferas på hängaren och inte på mig! En vit t-shirt är alltid ett säkert kort! Så länge man inte spiller ketchup på den bara…

    Kram

  22. Först, den vita Tshirten, den klär dig verkligen och jackan är fetsnygg (eller vad det heter numera), stilig man är du, var stolt!
    Men, varför får man inte fotografera inne i den där köpstaden? Låter ju värre än en Stones konsert på 80 talet. Nåja.
    Vilken fin dag ni hade!
    Kram

    • Jackan och jag blev direkt helgkompisar. Vad snäll du är Aggie. 🙂
      Gissa hur många med mobil som lyder. Det fick bli utomhusbilder istället.
      Det blev fyra härliga och varierande aktivitetsdagar. Vädret blev bättre och bättre.
      Kram

  23. Oj oj…populärt inlägg! Ja tacka tusan för det…rena modeshowen! Och sightseeingtur. Besökte Malmö och en käresta i min ungdom, men kommer bara ihåg Pilgrimsparken (tror jag den hette). Husen är väl snygga på sitt sätt, men inte för mig som älskar allt gammalt och särskilt tårtpappershus=snickarglädje. Har en sonhustru som är arkitekt och då har jag fått en inblick i den världen. Det får bli den blå tröjan för den får mig att tänka på blå himmel, hav och en vit mås som flyger högt däruppe. Sedan gillar jag knäppningen i halsen. Friherren här hemma tillhör ”de halslösas förening” ( jag vet…visst är jag elak…) och passar inte i rund halsringning så det blir många T-shirt med v-ringning eller knäppning. Skjortor utan krage är också skitsnyggt på honom. Men du ser ut att klä i båda och gubbstadiet har du inte nått ännu och som tröst kan jag berätta att många män kommer aldrig någonsin dit…

      • Ja Hjo är underbart med alla sina trähus. Sjäv bor jag ju på andra sidan Vättern men besöker Hjo lite då och då.
        Och det där med att männen aldrig blir vuxna…tja…typ…

      • Nu blev jag Bosse Nyfiken. Bor du i Vadstena, Motala, Gränna … ? Jag gissar att du besöker Hjo när det är slöjdmässa.
        Det är det och mycket annat som är charmen med oss män. För du syftade väl inte på något annat? 😉

  24. Tack för turen till Malmö, det var ett antal år sedan jag var där. Och Emporia har jag bar hört talas om..
    Vilken lycka att få shoppat så mycket på en och samma dag. Bra jobbat och du fick tag på snygga kläder, men å andra sidan klär det mesta en ”Bosse”.
    I tröjväg gillade jag den blå jättemycket, den var extra snygg på dig. Men även den vita och röda var snygga. Vitt är alltid snyggt till jeans och passade också bra till din nya jacka.
    Allt går att kombinera så du har många möjligheter.
    Skönt att du fick ordning på jackan utan att fysiskt behöva ta en extra tur till stora staden.
    Kaffekalas på dessa inköp låter bra. Behövdes säkert något ännnu mer uppiggande efter denna krävande dag.
    Kram till en nygammal Bosse. Men man är inte äldre än man känner isg så åldern kan ju variera med dagar och humör.

    • Malmö är möjligheternas stad jämfört med lilla Ystad, men jag skulle aldrig vilja byta dem som bostadsort. Däremot är det trevligt att få känna på pulsen och få nya intryck. Lunchen vi åt var superb. Dit kommer vi att återvända.
      Hade Solveig hittat en snygg studentfestklänning hade det varit pricken över i:et.
      En kaffe latte går alltid ner. Det blev en idag också på Lurblåsaren i Ystad. Vi lämnade in ett recensionsexemplar till Bokhandeln. Ska bli spännande att se om de gillar kåseriboken. 🙂
      Du har så rätt i dina ord. Just nu känner jag mig som en busig Bosse tonåring.
      Kram

  25. Jag är sjukligt förtjust i byggnader och uppskattade dessa bilder MYCKET!
    Sen är blått min älsklingsfärg och den klär du i. 😛

    Kram!

  26. Tack för att jag fick följa med på shoppingresan in till Malmö! Det är länge sedan jag var i Malmö ( att byta tåg där räknas väl knappast), så alla de där moderna husen har jag inte sett. Vackra? Fula? Jag nöjer mig med omdömet klart sevärda och ”originella”.
    Grattis till nya vårgarderoben! Jag tycker nog att den blå tröjan är finast, men gillar även den röda. Vitt är sommarfräscht men förblir inte vitt så länge 😉
    Ha det gott!
    Kram,
    Gigi 🙂

    • Det räknas bara lite. 😉 Sevärda och originella låter som en bra beskrivning.
      Tack. Den blå är finast men minst praktiskt för mig eftersom det är så bekvämt att ha Melissa (insulinpumpen) i en ficka på bröstet.
      Tack för besöket.
      Kram

  27. Gert Wingård som har funnits i närbild i Husdrömmar, gillar jag. Hus som sticker ut och gör annorlundaheten tillgänglig. Underligt är att vi gärna ser det någon annanstans än där vi bor …hm… mänskliga faktorn. Och Bosse; det finns modeller inom mogna män åldern, så det finns hopp! I de där t-shirten så kom ju mogna män charmen till sin rätt: Härliga bilder blandat med bossisk småkåseriska klurigheter! Kram från hjärtat till Svågertorps Ystad 🙂

    • Jag vill ha det mer småskaligt och pittoreskt på hemmaplan. Beror det på att jag är en jordnära person eller på att jag håller på att bli en stillsammare personlighet?
      Du tycker att jag ska satsa på modellsvängen? Åka på norrlandsturné till dig. Vika ut mig på längde och tvären. Du har sått ett frö. Jag ska fundera vidare några varv. 😉
      Tack Tove bus.

      • Hoppsan …tankeväckningen flödar: Jordnära bygger inte ”anskrämligt” i höjden …?? stillsammare … ja, visst det känner jag igen … viker du ut dig så kan jag få med en bild som fröet sådde ..turnè var det 🙂 det är ju ändå kvinnan bakom allt så att! En bloggvän säger: Ha benen på jorden och huvudet i himlen … rent arkitektonisk, det sa jag inte inte hon … det är i sånna här lägen en kopp kaffe typ filurisk smakar gott! Högt och lägre! 😉

  28. Stående ovationer. Du är verkligen inne. Börja med modeblogg. Wow. Jag känner mig lite ordlös. Vad säger döttrarna om det? Är du snart med i Let’s Dance? ”Den kände modebloggaren Bosse Lidén kommer att starta med en rumba”.

    Du och alla är välkomna på virtuellt releaseparty hos mig! Skål!

  29. Häng på tåget Krönikören. 🙂 Skulle vi inte kunna kombinera det med något annat, lite mer seriöst.
    Döttrarna skäms säkert redan. Samtidigt är de vana vid min existens och att allt kan hända.
    Kunde Stenis kan Bosse Lidén. Även mogna män kan hoppas få dansa sista dansen, en tryckare. Då sticker jag iväg och sätter rumban.
    Vad är det för något? Virtuellt releaseparty. Ska man tänka sig in i det. Bäst att kolla upp på nästa Bloggrunda.

  30. Usch och fy för Emporia. Det är alldeles för stort och rulltrapporna verkar gå till en massa hemliga våningar och därför köper vi mer i förvirringens stund.
    Jag tycker att den blåa tröjan var finast på dig. Kändes det bra att agera modell? 🙂
    Hoppas att du njuter lika mycket av den här fina dagen som jag gör. Har varit i Stenshuvud och njutit. Vi ska ju flytta norrut i slutet av sommaren (sugen på att köpa hus på landet? ;D ) och jag var tvungen att hinna med ett vårbesök i nationalparken. Hjärtat svämmade över flera gånger så att jag fick suddig syn.
    Kramar

    • Jag tycker trapporna är värst. De är feldimensionerade. Alltför långt mellan stegen. 😦
      Den blå kommer säkert att bli favoriten. En aning obekväm. Vad gör jag inte för att skämma ut mig. 🙂
      En bra förmiddag för att njuta på en underbart vacker plats. Efter lunch blev det sämre väder i Ystad. Ska du svika Österlen och Skåne? Om huset legat vid Stenshuvud och varit billigt. 🙂 Hur känner du inför flytten? Jag får kolla in på din blogg och spana. 🙂
      Kram

  31. Åh, ett modelejon..** men du är inte som mina hundar som springer och gömmer sig helst när matte kommer med kameran,eller vänder bort huvudet och ser sura ut. Det går åt en del godis kan jag säga, undrar om du fick nån muta,hehe..**
    Snygga saker var det, och jag gillar den blå bäst, blått står högt i kurs hos mig. Jackan var ju toppensnygg, du passar superbra i den. Kul att du tyckte om att shoppa och var på humör för det. Är man inte på humör finns det inget som passar tycker man…
    Kram och ha det gott/*

    • Akta så jag inte ryter till. 🙂 Du har helt rätt. Jag borde fått någon form av gage eller muta. Nästa gång …
      Den blå är invigd liksom jackan som är jätteskön att ha på sig. Vi var där när de öppnade. Då är det gott om plats den första timmen. Jag hade tur, min fru inte.
      Kram

  32. Jag har varit på Emporia och gick vilse.. Tröja ?? jag såg bara en gran påg!!!!!!……………………………………… På den tiden var det inte vanligt att man la in på youTube! Jag tänker mycket på teckenspråk ,använder det rätt så mycket när jag ska förklara saker.Nu tar jag inga uppdrag mer. Sånger och Simultantolkning var mina starka sida! Alltså att tolka föredrag! När jag hade bloggträff så gjorde jag och min svärdotter flera sånger på teckenspråk. Veiken en bloggare gav mej beröm i bloggen Hon kommer fortfarande ihåg hur bra det var! Kram!

  33. Vilken mannekäng!
    Alla tröjor var fina, men blått är ju min favoritfärg,så den får det bli!
    Roligt att du tog oss till Malmö! Jag har faktiskt varit där på den stationen några gånger, för några år sedan när den just öppnat och sett en del av husen,men det är ännu fler nu. Gillar inte alltid modern arkitektur, men ibland passar det in. Här har man väl i alla fall inte rivit massor för detta, utan byggt på ny mark och då är det mer okej. Så är det väl?

    • Blå är också min favoritfärg. Jag tycker de husen som du visar upp från Wales verkar mer spännande och intressanta. Mer i min smak och stil. Då tycker jag också det är okej. Trist när de river gamla kvarter. Många sorgliga exempel runt om i landet i slutet av sextiotalet. Jag minns fina hus i min barndomsstad. Ersatta med urtråkiga platta hus. Usch! Många aktiva politiker då som borde skämmas. 😦 Undra om de ångrade sig flera år efteråt.

  34. Allt pryder en skönhet….Jag gillar den första blåa bäst. Vad duktig du var som shoppade loss och hittade så många plagg. Nu kanske du klarar dig ett tag. Trevlig utflykt. Men jag är inte så förtjust i dessa nya moderna hus, utan är nog mest svag för äldre med snickarglädje. Men visst är de fantasifulla och skickliga dessa arkitekter. Nu är det hockey så jag har lite bråttom.
    Kram på dig.

  35. Ah, nu blev jag ju sugen på en resa till Malmö. Men en sådan ligger inte i pipelinen precis just nu. Men kanske senare i år.
    Ha en bra dag!

  36. Jag har aldrig varit inne i denna jättebutik. Emporia fanns inte på min tid i Skåne. Men det är ju inte försent att upptäcka den ännu. 😀 frågan är om jag kan få sällskap dit eller inte, Göran brukar tröttna ganska snabbt och även jag nu för tiden. Det var lättare förr. Men lite sugen blev jag allt. Jag har en kusin-son som arbetar i en leksaksaffären där. Han brukar lägga ut härliga foton på sig själv i butiken. Tänk att få jobba i en leksaksbutik hela dagarna, skojigt eller skulle man tröttna är frågan? hi hi.
    Färger säger en hel del om människor. Färger är tillåtande eller också kan man nästan se illamående i vissa färger. Färger väcker starka reaktioner hos folk…
    För min egen del älskar jag rött.
    Men jag ser att du är mer till din fördel i den blå även om dina mungipor drar ner lite på bilden och du ser lite pillemarisk ut. Den ljusa får dig att stråla lite mer, du blir ganska proper och fräsch i den. Och vad ska vi säga om den röda eller orange? Nyansen gör att den sticker ut, denna väljer man om man vill synas och dra blickarna till sig. Det är även så att du kan få dina barn att se rött, så kom inte till Solvej och säg att du är bekymrad om flickorna blir arga utan anledning. hi hi.
    Skämt och sido så är du en kille som valt rätt färger… vilken tur att du inte valde en grön, gul eller en brun tröja. 😛
    PS. Jackan var helt rätt för dig!

    • En gång i tiden skulle jag älskat att jobba i en leksaksaffär. Jag tror att intresset har falnat med åren. Förr besökte vi alltid en ny stads bokhandel. Det intresserar oss inte längre sedan Sverige började likna gamla DDR och det är två kedjor som har makten och kör samma race överallt. Stackars bokhandlare som vill tänka själva och kommenderas att ställa sig i ledet. Du har mail filmen dök upp i mitt huvud. 🙂 Den orangefärgade påminner mig om när jag stolt spelade i IF Leikin. Men då var det svarta ränder också. Blå är älsklingsfärgen men jag varierar gärna garderoben och kosten. 🙂 Jackan var jätteskön och är redan invigd.
      Göran hade säkert hittat några spännande affärer på Emporia. Något gubbdagis. 🙂

Lämna en kommentar