Åttonde segraren i år

8

Stort GRATTIS till Signhild Skrivmoster Hortberg. ❤
Häftigt! Åtta olika segrare under 2015.

Månadsbloggtävlingar & Segrare 2015: Januari: Susie Bloom, Februari: Gunnar Carlstedt, Mars: Tove Olberg, April: Eva Rohlén, Maj: Bosse Lidén, Juni: Gunilla Wahlberg, Juli: Znogge, Augusti: Signhild Hortberg September: ?

Personligt:
Namntoppen 2014 i Sverige. Elsa-Alice-Maja-Agnes-Lilly-Olivia-Julia-Ebba-Linnea-Molly. Endast ett av dessa namn hade jag med på min kanske mossiga lista. Väldigt länge under gårdagens tävling hade jag inte fått in något rätt namn från A-E. Till slut fick jag rätt svar på D. Dessutom fick jag in två namn sju minuter efter jag stängt tävlingen (de är inte medräknade). Totalt fick jag INTE in sju av mina tjugotre namn. Hade en bloggvän som bor i Ystad lämnat svar kunde ett av namnet kommit med. 🙂 Hade någon tänkt på namnet på min insulinpump skulle ett svar till varit löst. Förr. Innan jag var gift sa jag ofta att om jag fick två barn skulle det vara en pojke och en flicka. De skulle heta Sanna & Sebastian. Saga och Sofia var starka kandidater till S. Egentligen tycker jag att det finns otroligt många fina flicknamn. Flera som jag fick av er hade jag som ”andranamn” på bokstaven. Jag räknade med att ni som följer min blogg skulle ha större möjlighet att få två poäng. Våra döttrars namn var givna. Däremot skulle ni falla i fällan och skriva Solveig. Hon har jag inte varit med och ”döpt”, men jag tycker det är ett väldigt vackert norskt namn. Nu till facit: Angelica-Bodil (mitt smeknamn när mamma tyckte jag var för långhårig)-Celine-Denise-Evelina-Felicia-Gunilla-Hanna-Inez-Jennifer-Katarina-Lizette-Melissa (min pump uppkallad efter Melissa Horn)-Natalie-Olivia-(ni som läst min kåseribok vet vem)-Petronella-Rebecka-Sanna-Theresé-Ulla-Viktoria-Ylva-Åse. De grönfärgade fick ingen röst av er.
Jag tackar för visat intresse. Gårdagens inlägg fick en riktigt hög visningssiffra. Nu ska jag försöka få ordning på bilder och text till vår sista tripp med Jojo sommarkort och putsa mer på Månadens kåseri. Hoppas ni får en fin sensommarhelg.
Kram Bosse/Bobo/Sebastian/Bodil. 😀
Ps. Hoppas du vinner något stort Signhild.

22 thoughts on “Åttonde segraren i år

  1. Jag hade inte fått ett enda rätt om jag hade deltagit i tävlingen tror jag! Det är inte lätt att gissa namn. Jag hade valt mina tre namn (inget var med) och sedan spånat på dom andra. Det hade stått en stor nolla i kolumnen! 🙂 Kram

  2. TACK! Så roligt!! Jag gick på känsla – alltså den jag fick när jag hade dig i mina tankar Bosse. Men jag missade ändå en del ”givna” … Solveig ville jag ha med för hon är ju kvinnan i ditt liv! Hur som helst … så hennes namn borde ju ligga bra till.
    Det var roligt i alla fall och jag hoppas på STOR vinst!
    Ha en fin helg! Kram!

    • Själv gjorde jag en lista där jag skrev upp flera namn på varje bokstav. Men de flesta var givna för mig sedan tidigare. Bara i några fall tvekade jag innan jag bestämde ”Facit”.
      Det hade varit stor PR för bloggen om du gick och vann stort. 🙂
      Tack. Jag önskar dig detsamma. Kram.

  3. Grattis Signhild och lycka till med skrapet! Hade slagit dig meden poäng, om jag tagit. Gunilla, Therese, Ulla och Åse , som fanns på min lista, innan jag började krångla till det. 🙂 Men jag slår dig, när Bosse kommer med pojklistan. 🙂

    Ha en fin helg!

    • Tack Åsa! Ja du får slå mej i pojknamnstävlingen som vi hoppas kommer nån gång! Jag gick ju på känsla och har lite i bakhuvudet som vår käre tävlingsmakare sagt. Men det hade ju kunnat få bli ännu flera rätt för det var många bokstäver … 🙂

  4. Bobo! Jag kan i efterhand meddela att jag hade fått in 10 rätt ;D , om det funkat från telefonen, utan att ha tjuvkikat. Grattis till Signhild! 😀

  5. Jag hade tjugotre både före och efter. 🙂 Men jag tvekade mellan 5-6 namn om jag skulle ta det andra namnet som jag hade på min lista. För mig vimlar det av snygga eller tuffa tjejnamn. Pojklistan kan bli både svår och lätt. Kram från den brunögda.

Kommentera

