Jag hann inte alltid

Hur dum får man bli? Jag hade precis fått min första cykel och lärt mig att cykla. Jag var en stolt sjuårig ägare till en ljusblå tvåhjuling.
På ett fotografi från den tiden ser jag att den egentligen var alldeles för stor för mig. Antagligen var det meningen att jag skulle växa i den. Det svartvita fotot, taget i vår trädgård, kunde blivit det sista på Sofias och Stures yngste son. Ett sådant där söndertummat kort som sågs av någon som hade ögonen fulla av tårar och en tung säck av sorg.
Jag tror på skyddsänglar …

Smakprov sju av tio. Jag kommer under tio dagar att bjuda på smakprov från min och Solveigs kåseribok. ”Skimrande ögonblick – och dagar i grått”. Är du sugen på att läsa mer – köp boken, kanske som en julklapp till dig själv eller till en vän. Tryck på den blå länken nedan så kommer du direkt till rätt sida.

https://bosseliden.wordpress.com/kop-boken/

DSC_25830086

Jag svarar med en glad gubbe på eventuella kommentarer. Jag är förhoppningsvis inne i en skrivbubbla med flow. På Facebook har jag ”vit” månad i december.

20 thoughts on “Jag hann inte alltid

  1. Good morning😵😴! Värst vad du var morronpigg 👞👞 (uppe å tassar🕔?) Den cykelturen, ja den minns jag🙋! Från en viss nyårsafton för några år sen. Ida’ e’ de’ torsda’ å du ska ha lite flow 🎏 På stubinen❕Ser de’ här 〰 bra ut? Eller vill du hellre ha en ➰(=kullerbytta så klart)……. Då får du göra en sån! Eller de’ e’ lika bra att du gör ett par stycken när du ändå är igång.. Så att fliset, flåset, nej flowet håller i sig! 💨 Lycka till! 😱😆😊

  2. Jag fick också en växacykel, den var ljusblå och hette Crescent (gjord av cement, sa mina kompisar). Satt på en säck längst ner, det första.
    G’môrakram, Gerd

  3. Tjänare grabben. Jag har med ärliga avsikter hoppat över dina inlägg med smakprov från nya boken p.g.a. att den är på väg från Adlibris, och jag ämnar läsa den i sin helhet när den anländer. Därför har jag inte heller kommenterat de inlägg, för jag väntar med att suga på karamellen tills den anländer. Har bunkrat opp med flera böcker, så jag kan välja efter humör till julen.
    Ha det gott där borta. 😀

    • 🙂 Smart taktik grabben. Jag önskar dig trevlig läsning. Jag är under min ”vita” månad inne i ett flow. idag har jag skrivit tre kåserier av helt olika karaktär. Frågan är om jag vågar visa en av dem offentligt. 😉 Det är tur att jag kommer att ”tvätta” dem flera gånger. När jag gräver i mitt minnesskafferi är jag både förvånad och tacksam över allt jag upplevt. Även om vissa saker gjort ont och det finns mörka långa skuggor. Ett liv enbart i solljus skulle bli tröttsamt.

  4. Jag fick min första cykel då jag var 14 år och den var blå. Innan dess hade jag lånat min mammas och en dag glömt den ute i regnet. Mamma tog mig och min bror Knut upp till vedbon och skulle ge oss stryk, jag slapp men inte min bror. Förstår inte varför han skulle agas, det var ju jag som glömt cykeln ute, Men kanske, han var 3 år äldre och kanske skulle ha ”sett efter” mig. Ja du vilka minnen du frambringar.
    Trevlig kväll och tack för julklappstipps.
    Kram!

  5. Jag tror också på skyddsänglar ❤ Det är härligt att veta att de finns där… 😀 Min första cykel var lila, den var stor och jag var ganska liten ;D

Kommentera

