Bloggtävlingar: Tre prylar och en favoritglass

Jag vill fira 100 000 visningar med TVÅ tävlingar.

Tävling ETT består av två moment:
1. Hitta de tre föremålen.
2. Lämna svar klockan 21.00 ikväll.
Den som redovisar först och har tre rätt vinner en trisslott. Tävlingsredovisningen startar klockan 21.00 enligt WordPresstid. OBS! Det duger inte att lämna rätt svar klockan 20.59 eller tidigare. Då plockar jag bort era svarsalternativ så ni inte hjälper era motståndare. 🙂

DSCN7771DSCN7772DSCN7776

På bilderna ser du tre föremål från min gymnasietid. Två av dem har jag burit runt halsen; en äppelskrutt och en mönstrad långsmal pärla. Spegelglasögonen köpte jag ÖB i Östersund. Jag har TILLFÄLLIGT placerat kort på dessa tre föremål någonstans i min blogg. Skriv rubriken på blogginlägget där jag gömt bilden. (Inte dagens inlägg där alla tre finns med) 🙂

Moment ett: Äppelskrutten finns i inlägget: ________________________________
Mönstrade pärlan finns i inlägget: _______________________________________
Spegelglasögonen finns i inlägget: ______________________________________

 

Tävling TVÅ: (sista inlämningstid 20.30)

Glassar 1982

Vilken glass från listan tror du var min stora favorit sommaren 1982? Jag lottar ut en trisslott till en av de tävlande som gissat rätt och lämnat in, INNAN 20.30 ikväll. (halvnio stänger jag den tävlingen)

LYCKA TILL MED LETANDET, KLOCKAN OCH GISSANDET!!!

OBS! Om du aldrig har lämnat någon kommentar på min blogg måste du ha lite tålamod eftersom du inte kan se den direkt. Så fort som JAG ser dina ord som du skrivit kommer jag att godkänna din kommentar. Den tid som du skickade iväg din kommentar kommer att stämma och du hamnar rätt. Sådant håller WordPress reda på. 🙂