Snart dags igen

Vart tar tiden vägen? Jag tycker det var nyss som Jennifer tog studenten. Det har snart gått två år sedan. Förra året var det Solveig som blev klar med sin utbildning till speciallärare, som hon kombinerade med heltidsjobb som lärare.
Om några få månader är det dags igen. Då är det Lizette som ska ta studenten efter tre års studier i Simrishamn. På Österlen har hon läst det estetiska programmet på Performing arts på Nova Academy: Inriktning musik, med programfördjupning i dans och teater.
Jag ser fram emot att få se musikalen som de ska visa upp på Ystads Teater i vår. (Tror de det rör sig om tre föreställningar).

ystad-morgon-tre

Vad vår yngsta älskade dotter ska göra till hösten står skrivet i stjärnorna. ❤
Ibland tjuvlyssnar jag utanför hennes dörr när hon spelar gitarr och sjunger. Jag har noterat att vi ofta har samma musiksmak. Hennes stämma är jag mycket förtjust i. Synd att hon inte vill göra som storasyster. Fixa en egen Youtubekanal som en trevlig hobby.
Vad överraskad jag blev när jag fick ett ja på min utslängda fråga som jag var säker på skulle få ett bestämt nej. 😀
”Får jag lägga in dina teckningar/skisser på min lilla blogg?”
”Visst.”
Vilken tur jag inte svimmade.  😉
Här kommer min lilla vernissage.

1

2

3

4

5

6

7

8

Tack för titten. Jag önskar dig en fin helg. Min helg kommer att bestå av mycket skidor och imorgon lite blåbärssoppa runt munnen. 😉