Stort grattis till fem tjejer

DSCN7993

Dragningen är klar:
Vinnare av pyramidlott, Anette Åkesson
Vinnare av trisslott, Signhild Hortberg
Vinnare av tianlott, Lena Larsson, Kerstin Johansson och Kerstin Nilsson

Hoppas att jag lyckats köpa lotter med tre likadana belopp och att brevbäraren lägger i rätt låda.

Ps. Imorgon växlar jag över till tisdagsfunderingar. På onsdag ska jag berätta om att jag valde fel kommentar till min fru förra onsdagen. (jag skrev först förra fru av misstag) På fredag är det som vanligt kåseridags. Solveig tyckte inte riktigt om resultatet i den trevliga tävlingen jag föreslog. 😉

Stängning och facit av tävling fyra

Musikminnen:
1. Vad hade jag för hemlig dröm som svävade omkring i rummet när jag lyssnade på ”Bridge Over Troubled Water?” Drömmen om en lillasyster

Gotland:
2. Vad heter kapellet på Gotland som jag la in en bild på? Koviks kapell

Skrivande:
3. Hur många kapitel skulle ha ett svart gem i hörnet när jag skickade iväg fjorton hundra vita sidor av mitt manus ”Mina fotsteg i ditt hjärta”? 34 kapitel

Funderingar:
4. Vad hette min mammas första kärlek enligt mitt inlägg ”Den första kärleken”? Uno
5. Vad hade jag missat för viktigt enligt inlägget jag la in 16 oktober? Min klasskamrat saknade två tummar
6. I ”Döden slog till blixtsnabbt” (augusti) hände det hemska saker. Min fråga är. Vilket cigarettmärke rökte Joakims storebror och hans kompis? Prince

Kåserier:
7. I vilken stad befann jag och Solveig oss när vi råkade ut för Ulliganer? (juli) Saalbach
8. Vilken Beatles-låt spelade min bror när jag ryckte upp dörren till hans rum i,
”Min bror var trollkarl”? (juli) Yesterday
9. I kåseriet ”Rent spel i garderoben” ska man fixa något om gult kommer upp på tärningen. Vad ska förloraren fixa? (juni) En romantisk middag
10. Vad hette de två finska bröderna i ”Pojken som kunde läsa”? (augusti)  Jiri och Jari
11. Vad stod det på min t-shirt som Solveig ville slänga i ”Nu ska vi ha möte”? (augusti) Vild och vacker
12. Var jobbade mamman Britta i ”Vem vill bli miljonär”? (september) På Arla
13. Jag ljög för barn på ett Kindergarten i Köpenhamn. Vilket OS skulle jag delta i enligt ”Jag ska vara med i OS”? (augusti) OS i Los Angeles 1984
14. Vilka fyra färger hade min mammas fingrar enligt ”Bärplockerskan”? (augusti)
Gröna, vita, blå och röda

Sista uppgiften:
15. Skriv en kommentar i mitt första inlägg som jag skrev på midsommarafton 2012 (d. 22/6-12). Vad som helst som bevisar att du hittat och löst uppgiften. Det klarade ni utmärkt

Vinnarna lottas när domaren kommer hem. Namnen offentliggörs ikväll.