Tävling, Plagg TRE; IFK Göteborg

3B3

”Lycka till Bobo.”
Den spontana meningen kom från min trevliga gymnastiklärare Stefan Wahlin, som jag hade frågat om han ville bli min handledare. Ingen tidigare i skolans historia hade enligt honom fått skriva om ett fotbollslag i sitt specialarbete sista året på gymnasiet. Jag tågade in till studierektorn som även var min franskafröken. Alla, inklusive de tuffa grabbarna hade respekt för henne. Ingen vågade gå till hennes lektioner utan att ha gjort läxan. Då skolkade de hellre. Jag hörde aldrig henne skrika argt, men det fanns en osynlig respekt omkring henne som var svår att förklara. Hon log alltid så snällt mot mig, när hon väntade på en fransk fras.
Hon visste inte vad IFK Göteborg var för något, men gillade min entusiasm för ämnet och de vinklingar jag drog upp. Helst den med hur spelarfruarna såg på livet.
”Hur fasiken bar du dig åt Bobo?” Stefan fick ett leende istället för ett utömmande svar.

Tröjan var extra rolig att ha på i skolan, dagen efter att Änglarna slagit Halmstad Bollklubb. 😀

Text för er som inte läste inlägget d. 12/9.
Tävlingsdag: Söndagen den 22 september. Två personer vinner var sin Trisslott. Jag kommer att lägga in ett foto varje morgon i tio dagar. Tävlingstiden tar slut klockan 23.59. Jag svarar inte på några kommentarer på de första nio dagarna, men ni får givetvis skriva om ni vill. Jag tänker ägna mig helhjärtat åt marknadsföring av ”Mina fotsteg i ditt hjärta”.
Den här gången handlar det om två frågor:
a) Vilket av dessa tio ”gamla ostrukna plagg” tror ni att JAG valde att spara?
b) Vilket skulle DU valt att spara om du bara fick behålla ett?

PS. Efter att ha sett bilderna har jag kommit fram till att jag ska byta efternamn, för att inte längre förknippas med denna person. Solveig Liljedal DS. 🙂