Här ska njutas

Bloggis

Här ska njutas. Vilken härlig känsla att det är EXAKT en månad kvar. Vad bra att man kan ta hjälp av experter om man känner sig osäker och tvivlar på sanningar.
Visst sjunger sommarsäsongen på sista versen i Ystad, men det är långt innan det blir höst. Först den 11 oktober är det dags för nästa årstid i vår stad, enligt den meteorologiska expertisen.
”Gränsen går vid tio grader. När temperaturen ligger under den gränsen i fem dygn i ett sträck, då är det höst på riktigt. Även om det är kyligare nu än i juli och augusti så är det sommar”, lovar Sandra Andersson på SMHI. ”Hösten är inte på väg än. Det är mer bara höstkänslor vi känner.” Därför dröjer det ett tag tills det ser ut så här hemma hos mig. Om en månad puttar jag ner trädet igen så det ser mer ”kustligt” och dramatiskt ut. (bilden är ifrån november 2012) Hoppas att jag fortfarande är lika stark… 🙂

När jag gjorde min bloggvandring igår blev jag glad när jag läste detta.
http://www.marinasbay.blogspot.se/