De tre vinnarna är…

Vad trevligt att så många skrev kommentarer under de tio dagarna och att det trillade in 24 tävlingsbidrag.

Det var IFK Göteborg-tröjan som jag sparade. Samma tröja vann också, med liten marginal över Kalle & Hobbe, när det gällde fråga två; vilken tröja som ni skulle ha sparat. Nio av er tjugofyra svarade rätt trots att jag försökte locka er att välja ett annat alternativ och slog några slag på känslosträngar. Tänk att hela åtta av tio plagg fick röster. Endast Jonas Thern och Ayia Napa blev utan röster på både fråga ett och två. Nu kom jag på en knasig sak. Egentligen borde jag lottat ut och skickat tröjorna som jag slängde, till de som valt att spara just den tröjan. En känsla säger mig att Solveig INTE gått med på det, även om jag strukit lite snällt på dem. Tröjorna alltså. 😉

Den hårda men rättvisa domaren drog först de två vinnarna efter de ”stenhårda” reglerna. 🙂  Sedan mjukande han till för att det var så roligt att dra lappar i den fina kristallskålen och bestämde sig för att köpa en lott till. Han klippte därför ut och vek ihop lappar med namn på de som missade tiden, men hann lämna svar innan han besökte bloggen imorse och lät dem vara med i extralottningen. Det finns ju t.ex. några timmars fördröjning mellan Ystad och Singapore och mellan Ystad-Uppsala & Fagersta. 😉

Stort GRATTIS till Skogsfen, Regnbågen och Petronella. Se nu till att vinna på era lotter. Det festliga var att alla tre valde rätt plagg som jag sparade.
Ps. Jag har kvar era adresser och ”bättre postnamn” från när ni köpte ”Mina fotsteg i ditt hjärta”. Titta lite extra noga i er postlåda på onsdag.

Tack till alla er som deltog i tävlingen. Ni är välkomna till den tionde tävlingen en annan gång. Först tänkte jag pröva på att ha en månadstävling på Facebook.
Hänger mina vänner på den har jag redan klart en annan till november, som ligger långt in till vänster i min skruvade hjärna. Syftet är att dra mitt strå till stacken för att lysa upp höstmörkret.

Imorgon ska jag bli ytterst seriös i mitt inlägg. Hoppas att ni är med mig då…