Vem äger vad?

Dags för SEXTONDE UPPGIFTEN i min lilla lek:
(Stängs klockan 20.00 onsdagen den 27 april)

Här kommer den tredje ”andningspausen” för er som har svårt för att få tiden att räcka till för mina fotolekuppgifter. Dessutom passar denna aktivitet även de som inte har någon egen blogg. Välkomna att i en kommentar vara med och gissa.  🙂

OBS! Kompisar/vänner som känner mig i ”verkliga livet” och råkar besöka min blogg under dessa dagar får naturligtvis inte deltaga eller lämna upplysningar i en kommentar innan stängningsdags. Den gyllene regeln är att deltagarna inte ska ha besökt de bostäder jag bott i. Jag hoppas att ALLA respekterar detta. Tack på förhand.

Det ska tilläggas att jag aldrig träffat någon IRL, av de just nu 32 personer som hängt på min lek under 2016. Inte som jag vet i alla fall   🙂  för världen kan vara mindre än man tror

1.

Bild ett
2.
Bild två

3.
Bild tre

4.
Bild fyra

5.
Bild fem

6.
Bild sex

7.
Bild sju

8.
Bild åtta

9.
Bild nio

10.
Bild tio

11.
Bild elva
12.
Bild tolv
13.
Bild tretton
14.
Bild fjorton

15.
Bild femton

16.
Bild sexton
17.
Bild sjutton
18.
Bild arton
19.
Bild nitton
20.
Bild tjugo
21.
Bild tjugoett
22.
Bild tjugotvå
23.
Bild tjugotre

A: Av dessa 23 foton är 5 stycken på saker som är mina. Vilka tror du?
Numret står OVANFÖR bilden.
2 poäng för varje rätt foto där ägaren är Bosse Lidén.  😀
Max 10 poäng på lekdel A.

B: Bonuschanser:
Den som gissar rätt på en Solveigpryl får 1 poäng. (Du får givetvis bara skriva ett nummer.)
Den som gissar rätt på en Jenniferpryl får 2 poäng. (En gissning)
Den som gissar rätt på en Lizettepryl får 3 poäng. (En gissning)
Maxpoäng för hela uppgiftsleken är 16 poäng.

OBS! Var snäll och svara med siffror och INTE namn på prylarna. Då blir det lättast och går snabbast för både domaren och andra läsare. Här kommer en bra mall du kan följa: (kanske inte samma siffror)  😀

Mall att följa:
Bosses saker tror jag är foto nummer: 4-5-13-18-22
Solveig: 2
Jennifer: 7
Lizette: 3

Poäng delas ut EFTER det att leken är stängd.
Stort LYCKA TILL!  ❤

Fast text:
Uppgiftsjakten 2016 kan dyka upp var som helst på min blogg – i vilken kategori som helst. Det är mycket troligt att jag lägger in andra inlägg som hamnar över detta om någon/några dagar. Scrolla ner hit om så är fallet, om du ska lämna ditt bidrag. ❤

Jag siktar på att lägga in 30 lekuppgifter och ha en längre paus under högsommaren. Finaluppgiften lär dyka upp i slutet av oktober. Den bloggare som leder när jag slutar får titeln UPPGIFTSMÄSTARE 2016 och en skraplott. Någon annan av de tio högst placerade kommer också att få ett pris. (jag lottar) Det betyder med andra ord att den som kommer ex. tia kan bli miljonär och den som får titeln kan bli utan miljonen. Fru Fortuna sköter den biten.

Lek-Tabell:
1. Ditte Akker, 145 p.
2. Eva Rohlén, 141 p.
3. Wiolettan, 137 p.
4. Znogge, 131 p.
5. Gunilla Wahlberg, 125 p.
6. Villa HerbertsEthel Hedström, 113 p.
8. Anki, 111 p.
9. Comsi Comsa, 88p.
10.
Mia, 84 p.

11. Sanna, 82 p.
12. Kersti, 77 p.
13. Primrose, 75 p.
14. Maria Bromander, 72 p.
15. Lma, 68 p.
16. GunBritt, 57 p.
17. Sussie, Gunnel Moberg, 48 p.
19. Gerd Lindblom, 37 p.
20. Tant Glad, 32 p.

21. Kicki Olsson, 27 p.
22. Gun Toresson, 25 p.
23. Ninni, 19 p.
24. Susan Johansson, 11 p.
25. Ezter, Mickan, 10 p.
27. Anne, 5 p.
28. Anna Andersson, Skåningen, 4 p.
30. Pia Boman, Annika Sohlin, 3 p.
32. Susie på Stjärnarve, 2 p

33. Övriga 0 poäng. 🙂

Färgat namn = Har redovisat uppgiften.
OBS! Jag redovisar i nästa vecka när uppgiften är stängd. Så kan Kurt Wallander ligga överst bland mina blogginlägg.