Steg för steg

Jag har under tjugosju dagar haft nya kompisar. En ovanlig känsla. Här på bloggen byter jag ord och bokstäver. Med mina nya vänner är det bara siffror som gäller.

Tillsammans med elva andra, för mig okända, Österlenbor är jag med i en STEGTÄVLING för att främja hälsan. Varje dag för jag in antalet steg i en sajt och kan titta i spännande tabeller hur laget och jag personligen ligger till, både i Skåne och i hela Sverige. Det är 97 lag inblandade. Efter två dagar låg vi på en hedrande bronsplats. Sedan har vi pendlat mellan plats 11-14. Det är lätt hänt att bli biten men jag ser det mest som en kul grej. Mitt mål är att gå minst mina 7000 steg om dagen, som är kravet. Fast några dagar innan finalen är jag snubblande nära att fixa snittet 10 000 steg. På söndag är sista tävlingsdagen. Sedan lottar de ut olika priser.

Kuriosa: Om han som förde in flest steg i vårt team första dagen och sedan inte skrivit in några resultat återkommer till Sverige och Skåne (han har kanske gått vilse) och hittar sin dator, så kanske vi klättrar rejält. Två andra har också bara fört in resultat i två dagar. Det är genomsnittet per lagmedlem som räknas. Trion ”gamblar” antagligen eller tröttnade fort. Själv har jag en liten intern fight med en Anneli som hon kommer att få vinna. 🙂

Fakta om bloggens närmaste framtid:
Nästa gång lägger jag in ett kåseri om en höstdag som brevbärare.
Jag har skrivet en seriös text om ett gammalt minne som poppar upp ibland.
Sebastian Rosander och Lena Sanders vill berätta lite mer för att locka nya läsare till ”Mina fotsteg i ditt hjärta”. 🙂
Oktober månads boktips är givet och redan skrivet av mig.

Ni som även är mina Facebook-vänner vet att jag kommer att lägga in tjugo frågor på FB och kora en Oktobermästare. Än så länge har nio olika personer kommit upp på poängpallen efter tre frågor. Spännande tycker tävlingsledaren.

Är du kvar här i texten önskar jag dig en riktigt fin helg och skickar med en värmande höstkram. 😀