Bloggtävling fjorton: Tio statyer i Ystad

10001
Ammande mamma – korsningen mellan Erik Dahlbergsgatan och Repslagaregatan.

20002

Pojke med stövel – Norra Promenaden.
30003
Fölet – Gågatan
40004
Elev utanför skolan – Österportskolan.
50005
Kvinna & Man – Österportstorg.
60006
Ernst-Hugo Järegård – Vid tågstationen.
70007
Bäckahästen – Stortorget.
80008
Pas de deux – Ystads teater.
90009
Munk – Sladdergatan.
100010
Längtan – utanför klostret.

 Tabellen vi fyllde i – var för sig Lizette 15 år Jennifer18 år Mamma Pappa Total-poäng
1 Ammande mamma
2 Pojke med stövel
3 Fölet
4 Elev utanför skolan
5 Kvinna & man
6 Ernst-Hugo Järegård
7 Bäckahästen
8 Pas de deux
9 Munk
10 Längtan

 

Detta är tio statyer i Ystad. Vi fördelade betyg mellan 1-10 poäng. Maxpoäng var alltså 40 poäng. Vinnande staty fick 35 poäng. Tvåan fick 34 poäng. Trean 32 poäng. Fyran 27 poäng. Den som kom sist fick 9 poäng totalt av oss fyra familjemedlemmar. Vi lämnade rösterna på ett vikt papper.

Här är två frågor till dig:

1. Vilka TRE statyer tror du kom på pallplats i vår familjetävling?
2. Vilken staty tror du vann när familjen Lidén röstade?
OBS: Jag vill ha korta och tydliga svar. 🙂

Regler: Ni har bara en chans var. Lämna bara EN kommentar så är det lättare både för mig och framför allt de tävlande som kommer efteråt, att se vad som hänt. Den person som jag först ser har svarat rätt på mina två frågor får en Trisslott i sin postlåda. Lycka till. Må bästa kvinna vinna. 😉
Extra information: Klockan är 16.50. Nio timmar har passerat sedan jag la in inlägget. Än så länge har jag inte fått rätt svar på mina två frågor. Nu kommer jag snart att åka iväg några timmar. Hoppas det finns en vinnare när jag går in på bloggen ikväll. Annars kommer jag att lämna ledtrådar som en sista chans, innan jag börjar skrapa själv. 😉
Klockan är 22.00. Jag har gjort en tabell på de inlämnade svaren och kan ge följande ledtrådar till bloggbesökare som INTE lämnat svar ännu.
Två personer har svarat helt rätt på fråga nummer ett.
Två personer har svarat rätt på fråga nummer två.
Imorgon bitti stänger jag tävlingen.

 

Extrafråga: Vilken staty tyckte du var finast.

Detta är min fjortonde bloggtävling. Orsaken är att min blogg fyller två år idag och snart inte behöver någon blöja. 🙂

Min femtonde bloggtävling håller på för fullt bakom kulisserna. Gå in på Bosses tävlingar och kika hur det går för oss 30 personer som tippat vilka sexton länder som går vidare från gruppspelet i Fotbolls-VM i Brasilien. Hur länge ska Solveig hålla undan i täten?
Onsdagen den 2 juli redovisas vem som vann av oss. Önskar dig en solig och fin söndag.