Drömmar i Abbekås

Även den här morgonen var idealisk för cykling längs med kusten. Nästan ingen vind. Precis lagom varmt. Vi lämnade Mossbystrand och svepte förbi ett fint hotell med havsutsikt. Målet var att njuta vid den idylliska fiskehamnen i Abbekås. Fikakorg hade vi med oss. Glatt humör var som vanligt nedpackat. 😀

Abbe ettAbbe tvåAbbe treAbbe fyr

Tänk om Rickard Sjöberg kunde sluta och knycka 160 kr den första varje månad på ett av våra konton. Istället kunde han väl lekt grannyra i våra kvarter. 🙂 Då skulle jag vilja bo i ett av husen längs med vattnet i Abbekås, från maj-september. Men det är mycket jobb med trädgård. Vi har haft några stycken genom åren. Kan ni läsa skylten?
Abbe fem

Här sitter en gammal nöjd man och vill stanna tiden.

Abbe sex

Vi kunde inte låta bli att ta kort igen…

Abbe sju

Man måste vara rädd om de små. Solen är stark.

Abbe åtta

Jag blir aldrig trött på mitt älskade hav. Året om måste jag ha min dos.

Abbe nio

Nu ska ni få lyssna på en sann sång om en Joakim. Min bloggvän Åse som har vuxit upp i Abbekås kan intyga… 😉 Edvard Persson står för skönsången om Abbekåsagåsen Joakim.

http://youtu.be/nE_IlmfZKMU