Tävling – Kopp TIO; Prunus

tio

”Prunus”, 1962-65, Gustavsberg. Dekor; Stig Lindberg

Då har vi nått sista bilden och det är tävlingsdags. Du har sett tio kaffekoppar under tio bloggdagar. Skriv i en kommentar vilken bild som blev din favoritbild. Ska bli spännande att se vilken kaffekopp som ni gillar bäst. En av er som lämnar en kommentar IDAG vinner dessutom en Trisslott. Tävlingstiden tar slut klockan 23.59.
Detta är inte de tio finaste kopparna vi hade på vårt museum, utan ett smakprov. Jag gillar flera av dem. En av dem så mycket att jag hällde i kaffe i den och håller i den på författarporträttet.

Närmaste blogginlägg: Imorgon redovisar jag resultatet. Eftersom Jennifer är ledig får hon dra en lapp även i denna tävling när hon sovit färdigt. 🙂
På onsdag ska jag berätta lite kortfattat om vad som hänt med min skrivdröm.
På torsdag blir det allvar. Då handlar det om ett speciellt möte.
Fredagens kåseri kan bli vad som helst.
Solveig ska återkomma som Gästbloggare på lördag. Denna gång ska hon få äran att lämna Månadens boktips.
Jag ser även fram emot att börja läsa bloggar igen och se vad som hänt på olika håll i världen sista veckan. Ha det så bra denna sista Påskdag. Gå nu inte på några aprilskämt under dagen. 😉