Osam

Uppgift 8 av 30: Gör lugn helt stilla
Svar: 3 bokstäver
Facit: KAV
Vinnare: Gunnel Moberg ❤ ❤
Dagens tävlingstid: 18.03-18.33

Rätt årtal: 1996
Vinnare: Lisbeth Åhlskog

Tabell efter 8 uppgifter av 30:
Kategori ett:

X. Ingen vinnare, 40 p.
1. Znogge, 38 p.
2. Gunnel Moberg, 32 p.
3. Anki Arvidson, 24 p.

Kategori två:
4. Annika Sohlin, 19 p.
5. Wiolettan, 18 p.
6. Lisbeth Åhlskog, 13 p.
7. Signhild Hortberg, 12 p.
8. Minton, Eva Rohlén, Eva-Lotta, 11 p.

Kategori tre:
11. Beppan, Maj Johansson, 10 p.
13. Ethel Hedström, 8 p.
14. Ditte Akker, 7 p.
15. Gunilla Wahlberg, Marie Kristoffersson, 6 p.
17. Laila Larsson, Inger Börmark, 5 p.
19. Thomas Petersson, Lena Wik, 4 p.

Kategori fyra:
21. Kerstin Cecilia, Anette Åkesson, Sven-Arne Petersson, 3 p.
24. Yvonne Carlsson, Pia Boman, Pelle Börmark, Börje Carlsson, Susie på Stjärnarve, Cecilia Ottosson, 2 p
30. Marianne Johansson Sturk, Primrose, Ing-Britt Jönsson, Mia Juliusson, 1 p.
34. Övriga, 0 p. 😊

Kategori fem:
1 lott till en deltagare som kom på plats trettioett till fyrtio.

Kategori sex/Titlar:
Ju fler segrar – desto större procentchans att vinna.
Ingen Vinnare, 4 (utom tävlan)
Anki Arvidson, 1
Znogge, 1
Gunnel Moberg, 2

Kategori sju/ Årtalet då fotot togs:
x. Ingen Vinnare, 3 p. (utom tävlan)
1. Wiolettan, 1 p.
2. Anki Arvidson, 1 p.
3. Eva Rohlén, 1 p.
4. Gunnel Moberg, 1 p.
5. Lisbeth Åhlskog, 1 p.

Kategori åtta/Jultema – 7 av 24 kort, redovisas ett i taget:
1. Znogge, 20 p.
2. Anki Arvidson, 17 p.
3. Ditte Akker, 15 p.
4. Gunnel Moberg, 12 p.
5. Minton, 9 p.
6. Wiolettan, 8 p.
7. Thomas Petersson, Eva Rohlén, Gunilla Wahlberg och Eva-Lotta, 7 p.
11. Åse Holmander Mehlin, 6 p.
12. Lisbeth Ahlskog, Anette Åkesson, 5 p.
14. Laila Larsson, Marie Kristoffersson, Beppan, 4 p.
17. Börje Carlsson, Ethel Hedström, Lena Herberts, Gun Toresson, Annika Sohlin, 3 p.
22. Pia Boman, Eva Johansson, Susie på Stjärnarve, Ing-Britt Jönsson, Cecilia Ottosson, Johan Abrahamsson, 2 p.
28-33. Primrose, Maj Johansson, Yvonne Carlsson, Kerstin Cecilia, Mia Juliusson, Sven-Arne Petersson,1 p.


Ps. Regler & information. Tryck här!
https://bosseliden.wordpress.com/2018/10/18/i-november-vid-den-har-

 

 

 

 

 

 

 

Saknar både bagarna och köksluckorna

Foto nummer 9
Leken är STÄNGD. 😀
Inlagd klockan 14.20-18.18
Deltagare: 23 st
Först blev: Ditte Akker

24 st julfoton i separata blogginlägg:
Lämna en kommentar; ex. glad gubbe eller vad som helst när ett ensamt julfoto dyker upp på bloggen under november.
Poängfördelning: 5-3-2-1-0 poäng. (Ettan, tvåan, trean, deltog, deltog inte.)
Jag skriver ordet STÄNGD som avslut. Tidigast en timme efter inlagd tid.

Kan Tarzan, kan jag lika bra

Foto nummer 8
Leken är STÄNGD. 😀
Inlagd klockan 12.55-14.15
Deltagare: 10 st
Först blev: Lena Herberts

24 st julfoton i separata blogginlägg:
Lämna en kommentar; ex. glad gubbe eller vad som helst när ett ensamt julfoto dyker upp på bloggen under november.
Poängfördelning: 5-3-2-1-0 poäng. (Ettan, tvåan, trean, deltog, deltog inte.)
Jag skriver ordet STÄNGD som avslut. Tidigast en timme efter inlagd tid.

Alla sätt är bra

Jag är en ytterst antecknande person. Dessutom har jag tagit många kort genom åren. Detta underlättar när jag ska minnas eller behöver information.

Kategorin Lidéns Samlingsmuseum skulle lika gärna kunna vara en hel blogg eller en bok. Jag/vi har så många minnen från dessa intensiva år i en bransch där nästan ingen person trodde på oss. Möjligtvis två konsulter som jag lyckades ”impa” på för att få Starta-Eget-Bidrag i sex månader.

Jag har varit mycket sparsam av olika skäl och inte lagt in så många inlägg i denna kategori. När jag letade foton till Korsordstävlingen snubblade jag över dessa två foton som fick mig att le och tänka på dessa underbara kvinnor. ❤

Här är en ungersk kvinna som inte ville missa något. Det fanns ingen möjlighet att öppna ett skåp eller monter utan ”våld” för att se ex. en stämpel under ett fat eller kopp. Då får kvinna ta till egna knep. 😀

Undra hur många tusentals människor jag träffade. Om jag fick gissa vilt skulle jag tro att 71 % var kvinnor. Otroligt många var glada, trevliga, nyfikna, imponerade m.m. Frågan just nu är om jag mötte någon mer sprudlande glad, trevlig och go kvinna än den här. Hon skulle jag kunnat ”adoptera”. Jag minns inte namnet. Men jag skulle kunna hitta det med hjälp av datum i fotoalbumet och sedan titta i gästboken från det datumet.

Jag var som lyckligast när jag fick tid för ett par personer åt gången. Otaliga samtal om allt mellan himmel och jord ventilerade jag med hundratals personer. Vi kunde sitta i mysiga ”Kyrkrummet” och en timme kunde springa iväg tills dörrklockan påkallade min uppmärksamhet. Gärna lämnade jag snabbt porslin och samlingsämnet, som jag tjatat om tusentals gånger som en tjatig papegoja. För jag ville utvecklas själv som människa. Inte spela en roll och låtsas att detta var första gången jag berättade … Ändå gjorde jag det till en konst att variera ”tugget” när jag greppade mikrofonen i bussen. Bäst att sluta texten där. Annars blir det en bok.

Jag svarar med en symbol om det dyker upp kommentarer. Jag är fullt sysselsatt med annat. 😉 Du som läser får ha en bra dag. Glöm inte korsordstävlingen. Någon gång mellan 18.00-18.30 dyker uppgift åtta upp. 😀 Tänk att Ingen Vinnare tog en dubbel igår. Intressant när jag läste årtalen ni gissade på. En spridning mellan 1975 till 2008. Det var inte dåligt. Svaret var 1990. Precis som förra kortet. Då var jag en långhårig kille som skojade med S och kletade lite mjukglass på kinden. Bara några månader senare stod jag där nyklippt i Skara. Mager på grund av en dietist som gett mig/oss fel kostråd under mer än ett år. Vad arg den nya dietisten blev. 😉